Njut av - 10% rabatt med rabattkodenCHRISTMAS

  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Hur får jag en mindre rumpa?

Rumpor kommer i alla former och storlekar, men det betyder inte att man alltid känner sig nöjd, eller hur? Vissa människor skulle älska en liten och fast som Victoria Secret-änglarna medan andra vill ha en mer vältränad och putande som Jennifer Lopez. Oavsett din rumpa och önskemål, finns det många människor där ute som vill veta samma sak - hur får jag en mindre rumpa? Vi kanske har svaret.

Hur får jag en mindre rumpa?

Rumpor kommer i alla former och storlekar, men det betyder inte att man alltid känner sig nöjd, eller hur? Vissa människor skulle älska en liten och fast som Victoria Secret-änglarna medan andra vill ha en mer vältränad och putande som Jennifer Lopez. Oavsett din rumpa och önskemål, finns det många kvinnor där ute som vill veta samma sak - hur får jag en mindre rumpa? Vi kanske har svaret.

Det gäller att inte ha samma inställning vad gäller hemligheten till evig ungdom och lycka, för så fungerar det ju inte såklart. Det betyder dock inte att det inte finns något svar, det betyder bara att svaret kan innehålla lite hårt arbete. Media och reklam hjälper inte situationen; vi blir serverade vardagliga parader med vackra kändisar med perfekt utseende, perfekta kroppar och de perfekta rumporna och tydligen föddes de bara så, så varför skulle vi inte vara besatta av våra egna kroppar?

Varenda människa kan träna och därmed forma sin rumpa. Att den blir i samma form som modellerna man ser på TV och på nätet är ju såklart ingen garanti eftersom våra gener också bestämmer hur rumpan skall se ut. Men kom ihåg att det är fullt möjligt att göra din rumpa mer tonad genom kontinuerliga övningar, rätt sorts träning och kost. Motion i all ära, det kommer göra susen, men man bör också skära ner på kalorier och äta mer hälsosamt.

Skär ner på kalorierna

Att skära ner på kalorierna du äter och se till att förbränna fler kalorier än vad du äter med motion kan vara en av de mest kända sätten att gå ner i vikt. Detta kan innebära att avvänja sig från snabba kalorifyllda mål sent på kvällen och småätande under dagen och istället ta kosten seriöst med mer frukt och grönt. Det är helt enkelt fundamentalt att äta hälsosamt om du vill förbättra din livsstil. Skaffa en kaloriräknare som app till din mobil eller på nätet, börja träna på att observera hur många kalorier du verkligen konsumerar och ändra din kost därefter. Testa att äta ett superfood kosttillskott som kan hjälpa dig hantera din kost och antalet kalorier du äter.

Var mer aktiv

Det är i princip omöjligt att få bara en viss del av kroppen och gå ner i vikt. Det är därför man börjar se effekterna på vissa kroppsdelar vid viktnedgång men kanske inte de man önskar. Tyvärr är din rumpa och lår de sista ställena som går ned i vikt, så du kanske måste arbeta extra hårt för att få bort vikt därifrån. Din rumpa består av muskler och fettvävnad så det bästa sättet att få en mer tonad rumpa är att göra övningar. Övningarna måste rikta sig mot rumpmusklerna i både fettförbrännande- och tonande syfte.

Löpning

Löpning är ett bra, snabbt och billigt sätt att tona upp dina muskler och bränna kalorier. Så småningom reagerar inte längre dina rumpmuskler om du fortsätter att göra samma typ av motion, vilket gör det viktigt att köra olika typer av träningsrutiner. Du bör försöka växla till exempel mellan långdistans och jogging med snabba intervaller i uppförsbacke.

Om du är ovan vid att springa, börja försiktigt! En joggningstur runt parken är en utmärkt start. Jobba upp din kondition i den takt som fungerar för dig och snart kommer du märka att du kan springa snabbare och längre distanser utan några problem.

Knäböj

Knäböj är en av de bästa rumpövningarna som gör hela rumpområdet vilket tränar din rumpa mycket snabbare. Knäböj är bra eftersom de inte bara formar din rumpa, men också hjälpa till att tona upp benen.

  • Stå upprätt med fötterna ungefär axelbrett.
  • Håll armarna utsträckta framför dig.
  • Sakta böj knäna till en nittio graders vinkel.
  • Håll ryggen rak och ögonen blickar framåt.
  • Sakta stig till utgångsläget, placera händerna på höfterna.

Utfall

Utfall kan är ett riktigt bra sätt att tona upp dina lår och rumpmuskler. Om du vill fokusera på att förbättra låren så ska du göra kortare utfall, men om du vill tona upp din rumpa så ska du göra längre utfall.

  • Stå upprätt med fötterna ungefär axelbrett.
  • Håll det bakre benet rakt och böj det främre benet till utfall.
  • Återgå till utgångsläget.
  • Alternera med andra benet.

Addera vikter när du börjar bli mer bekväm med övningen. Om du inte har tillgång till ett gym eller vikter hemma funkar det lika bra med tyngre bok. Håll den över huvudet så tränar du faktiskt armarna samtdigit!

Bakåtspark

Bakåtsparkar är bra toning för rumpan. Denna övning gör din rumpa jobbar bra. Bakåtsparkar tar inte lång tid att göra och kan lätt inflikas i den dagliga rutinen.

  • Stå på ett ben.
  • För ett ben fritt från marken och sträck uppåt och bakåt såpass att skinkan knips ihop.
  • Upprepa 10 gånger och växla.

Knep

Om allt detta låter som för mycket ansträngning för dig och du vill skapa en illusion av ett mindre, fastare rumpa kan man investera i en Bodysuit som ger en illusion av en smalare och mer vältränad kropp under kläderna. Det finns hel-kroppskostymer som täcker ben, rumpa och mage, eller det finns halv-kroppskostymer som liknar shorts och kan minska storleken på dina lår och rumpa. Dessa har varit mycket populära bland kändisar och det är helt omöjligt att avgöra vem som bär en därför att de är helt osynliga utanpå kläderna, till och med under tajta jeans och klänningar.

Kirurgi

Vissa människor tycker att det är svårt att vara nöjd med storleken på sin rumpa även med kontrollerad kost och motion och överväger operation. Detta är speciellt vanligt med dem som naturligt har en stor rumpa eftersom det är genetiskt. Det finns kirurgi som använder fettsugning för att bokstavligen suga ut fettet från skinkorna. Denna operation kan hjälpa till att plana ut din rumpa och ge det en annan form och definition. Denna operation är ganska dyr och naturligtvis kommer med samma risker som vilket kirurgiskt ingrepp som helst.

Som sagt, det finns sätt att hjälpa tona upp din rumpas muskler genom övningar och att äta hälsosamt, det finns även olika sätt att dölja den verkliga storleken på rumpan och som en sista utväg finns är kirurgi. Det sak att komma ihåg är oavsett vilken form eller storlek din rumpa är finns det alltid sätt att försöka få den kroppsform som du önskar, du måste bara vara villig att hålla dig till din nya hälsosamma livsstil och vara målinriktad. Kost

Kost

Att skära ner på kalorierna kan som sagt vara ett bra sätt att få mindre rumpa på. Det är dock viktigt att äta rätt kost inte bara rätt antal kalorier. Detta betyder en välbalanserad och hälsosam kost som inkluderar alla de vitaminer och proteiner kroppen behöver för att må bra. Skippa inte frukost och ät inte en för mager lunch som gör att du småäter fram tills middagen.

Tänk på att få i dig ordentligt med grönsaker, frukt, protein och nyttiga oljor och fetter som till exempel nötter och avokado. Du behöver inte heller utesluta alla kolhydrater bara för att du vill vara nyttig. Att äta vitt bröd till varje måltid kanske inte är den bästa idén om du vill ha mindre rumpa men potatis, ris och bulgur är alla bra alternativ som kommer se till att du blir mätt och får i dig allt det goda kroppen behöver för att fungera som allra bäst!