GRATIS FRAKT VID KÖP ÖVER 599 KR*

Vanliga frågor

Här kommer du hitta svaren till de vanligaste frågorna som våra besökare frågar oss. Vi hoppas att du kan hitta svaret till dina frågor. Kom ihåg att vi tycker om att få höra ifrån dig, så tveka inte att kontakta oss om du har en obesvarad fråga.
  1. Har WeightWorld.se en butik som jag kan besöka?

    Nej, WeightWorld.se drivs enbart på nätet.

  2. Hur kontaktar jag kundtjänst?

    En vänlig och trevlig kundtjänst är extremt viktigt för oss, vi skulle trots allt inte existera utan våra kunder! Vi har en mycket kunnig kundtjänst till hands måndag - fredag 09.00 -18.00 för att att svara på dina frågor. Om du har problem med din beställning, frågor om våra tjänster eller om du vill göra en beställning med hjälp av vår kundsupport – hör av dig till 08 44 68 24 03 så hjälper vi dig.

  3. Hur länge har WeightWorld.se funnits?

    WeightWorld.se grundades 2005 och har sedan dess hjälpt tusentals människor att få den behandling de behöver. Sedan vi lanserade vår webbsida har vår prioritet varit att hjälpa människor att hitta en hälsosam lösning i vardagen. Idag finns WeightWorld på flera olika språk och vi erbjuder våra tjänster i hela Europa.

  4. Vilka leveransmedel använder ni?

    Vi förlitar oss bara på de allra bästa leveranstjänsterna för att säkerställa att våra kunders beställningar levereras snabbt och säkert. Både DPD och DHL är stora, marknadsledande leverans metoder som vi använder.

  5. Kommer min beställning diskret förpackat?

    För att säkerställa fullständig diskretion och integritet till våra kunder levererar vi alla våra paket på ett diskret sätt med ett helt vanligt paket utan avsändare.

  6. Ingår produkterna hos WeightWorld i någon form av abonnemang?

    Nej, vi säljer inga abonnemang. Hos köper du de produkter du själv vill, när du vill. Du betalar endast för de produkter du köper, inga månadsavgifter eller krav om att binda upp sig för längre tid tillkommer.

  1. Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

    För att säkerställa att våra kunder kan beställa online på ett sätt som passar dem bäst har vi satt upp ett antal olika betalningsmetoder. Vi använder oss av ett säkert och snabbt betalningssystem med Klarna Faktura eller Klarna delbetalning, du kan också välja att betala direkt med kort eller göra en överföring med din internetbank.

  2. Kan jag använda mer än ett kort för att göra en betalning?

    Ja, om du av någon anledning behöver dela kostnaden för din beställning på två kort kan detta självklart ordnas. För att göra detta kan du enkelt kontakta våran kundtjänst. Du kan kontakta oss direkt via telefon 08 44 68 24 03, LiveChatt eller via epost på [email protected] så hjälper vi dig att dela upp betalningen.

  1. Varför måste jag ange mitt telefonnummer?

    Vi vet att en del företag använder telefonnummer för att bombadera kunder med säljande samtal och datainsamling för undersökningar. Oroa dig inte, detta är ingenting som vi gillar och skulle aldrig få för oss detta. Anledningen till att vi ber våra kunder om deras telefonnummer är ut ifall att vi skulle behöva komma i kontakt med dig gällande din beställning eller leverans.

  1. När kommer min order att anlända?

    Om du gör din beställning innan klockan 13.00 så skickas paketet vanligtvis ut samma dag, gör du din beställning senare skickas det nästa morgon. Om du lägger en beställning på helgen skickas den måndag morgon och om du råkar placera din order på en röd dag så skickas den dagen efter. Med DHL så tar det vanligtvis 1 arbetsdag, med DPD Spårbart tar det vanligtvis 2-4 arbetsdagar.

  2. Måste jag vara hemma för att signera paketet?

    Om du har valt UPS som leveransmedel måste du vara hemma och skriva på som en bekräftelse på att du har tagit emot paketet. Anledningen till att vi ber om detta är för att bevara din och vår säkerhet.

  3. Vad händer om jag inte kan vara hemma när UPS försöker leverera?

    Om du inte är hemma när UPS försöker leverera ditt paket kommer de att lämna en lapp som visar att de försökt, med ett telefonnummer du kan ringa för att boka om en lämplig leveranstid. Du kan också följa ditt paket på www.ups.se med ditt spårningsnummer som du får i ditt bekräftelsemejl för att du enklare skall kunna hålla reda på när det skall levereras.

  1. Jag vill returnera en produkt, vad gör jag?

    Om du vill göra en retur av en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst och skicka tillbaka varan inom 30 dagar efter ditt köp. Vi hjälper dig steg för steg med vår enkla returprocess.

  2. När får jag min återbetalning?

    Om varan är återförsäljningsbar kommer återbetalningen att ske med samma betalningsmetod som använts vid betalning och du kommer normalt att få din återbetalning inom 2 till 5 arbetsdagar efter att returen behandlas. Du kommer att återbetalas fullt pris för din vara minus den ursprungliga fraktkostnaden.

  1. Vad är eran säkerhetspolicy?

    Vi stödjer ingenting i sammarbete med spam, och kan försäkra dig om att dina uppgifter inte kommer att användas i sådan verksamhet. Om du vill anmäla dig till våra nyhetsbrev för att få information och erbjudanden från WeightWorld.se så är det en möjlighet, välj enkelt det alternativet när du gör din beställning. Vi kommer aldrig att kontakta dig eller använda dina personuppgifter utan ditt medgivande, och du kan vara säker på att vi aldrig kommer att dela information med någon 3:e part.