• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Tappa vattenvikt med dessa 5 enkla och effektiva sätt

Många män och kvinnor har många överflödiga kilon som kan bero på överflödigt vatten som lagrats i kroppen. Detta kan orsaka uppsvälldhet och göra att kroppen mår dåligt. Med hjälp av vätskedrivande medel i form av kosttillskott eller i naturliga vägar kan du förlora vattenvikt och öka ditt välmående och kroppen mår bättre, du går ner i vikt och både din energi och prestationsförmåga ökar.

När du förlorar i vattenvikt så kan du märka att du får en slankare och betydligt smalare figur. Även fettförbränning kräver tid och uthållighet så kan du uppnå en tydligt och effektiv nedgång i vikt när du blir av med överflödigt vatten från kroppen genom vätskedrivande medel. Detta kan uppnås med detox för viktminskning, naturligt vattendrivande kosttillskott samt rätt träning och kost.

Här kommer några effektiva tips för dig som vill få mer tonade muskler och strama åt dina höfter och samtidigt göra din midja smalare!

Tips 1 – 30 minuters konditionsträning

Det första sättet att bli av med överdriven vattenvikt är att börja med att svettas!

Det viktigaste tipset för att gå ner i vattenvikt är att genomföra regelbunden konditionsträning eftersom detta kommer att öka din puls och även din ämnesomsättning.

Tack vare ökad ämnesomsättning kommer din kropp att inte bara bränna fett utan även öka förbränningen av restprodukter i kroppen som bidrar till att behålla kvarvarande vätskor.

Om du motionerar i 30 till 60 minuter kan du öka din förbränning och vattenvikt. Överskrid inte denna denna gräns då det kan öka din kortisolnivåer! Högre kortisolnivåer kan hindra och bromsa din viktminskning helt och hållet.

Känns det svårt att få in konditionsträningen i vardagen? Det är enklare än man tror att få in en promenad. Skippa de sista stationerna med bussen och gå istället. Om du promenerar 15 minuter på morgonen och 15 minuter på kvällen har du rört på dig i 30 minuter. Ta alltid trappan istället för rulltrappan, det är ett enkelt knep att få in motion i vardagen.

Tips 2 - Minska ditt sodiumintag

Det är ett välkänt faktum att natrium - en substans som är vanligt i vanlig bordssalt ofta är anledningen till vätskeansamling. Därför är ett av de mest populära naturliga vätskedrivande medel att dra ner på mängden salt man får i sig. Om du ofta äter rätter med mycket salt upplever du troligtvis överskottet med uppblåsthet och en ökning av ditt midjemått!

Detta beror på att natrium som är finns i de flesta skräp och snabbmat naturligt attraherar vattenmolekyler.

Men en viss mängd salt i kosten är nödvändig eftersom det hjälper till att behålla elektrolytbalansen och möjliggör många av dina organ att fungera korrekt.

Du bör alltid försöka att hålla det rekommenderade dagliga intaget av natrium (ej salt) - mindre än 2300 mg per dag! Du bör också byta vanligt vitt salt till rosa Himalaya version eftersom det innehåller mindre natrium och mycket mer naturliga spårämnen.

Tips! Välj alltid färsk mat före konserverad mat när du har möjligheten. Det är även enkelt att hitta osaltade nötter vilket är det perfekta low-sodium mellanmålet.

Tips 3 – Planera dina dagliga måltider

Det råder ingen tvekan om att socker (särskilt konstgjort) är värst av alla tillsatser och det kan därför vara effektivt att göra en naturligt detoxkur hemma. Livsmedel som är mycket söta har en tendens att öka din fettlagring betydligt och dessutom innehåller det alltför många kalorier som även kan leda till celluliter!

Pågrund av detta kan det vara mycket effektivt att göra följande ändringar i dina matvanor:

Uteslut söt läsk och alla konstgjorda sötningsmedel!

Män bör begränsa sitt dagliga sockerintag till 150 kalorier (37,5 gram eller 9 teskedar) och kvinnor till 100 kalorier (25 gram eller 6 teskedar).

Öka mängden av fiberrika livsmedel i din dagliga kost för att öka effektiviteten i mag- och tarmkanalen som spelar en avgörande roll i viktminskningsprocessen.

I stället för att äta massor av socker, bör du hellre äta protein och fiberrik kost!

Dessa näringsämnen bidrar till muskelbyggande som kan höja din ämnesomsättning och hjälpa till att naturligt öka din fettförbränning!

Om du lätt blir sötsugen, prova att göra hälsosamma efterrätter som till exempel “raw balls” eller “nicecream”. Dessa är desserter som oftast görs på frukt och bär och därför fortfarande är söta men med naturligt och nyttigare socker.

Tips 4 - Drick mer vatten

För att göra sig av med överflödigt vatten vikt så måste du förbruka den rekommenderade dagliga dosen av vatten. Även om det låter otroligt så är det ett mycket effektivt sätt att bli av med överflödigt vatten som samlats i kroppen. Följ dessa råd för maximal effekt:

Män bör konsumera cirka 13 koppar (3 liter) vatten varje dag.

Kvinnor bör konsumera cirka 9 koppar (2,2 liter) vatten varje dag.

Om du tränar under dagen bör du överväga att dricka ännu mer som en del av din dagliga rutin för att förhindra uttorkning. Den här metoden fungerar eftersom din kropp utöver allt vill undvika uttorkning.

Kom ihåg: När du dricker för lite, kommer din kropp hänga på varje liten vattenmolekyl som den kan för att hålla igång de livsviktiga funktionerna. Men när det dagliga intaget av vatten är tillräckligt börjar din kropp göra sig av med överflödigt vatten. Om du har svårt att dricka denna mängd vatten och vill ha snabba resultat kan vätskedrivande tabletter hjälpa dig effektivt.

Ibland kan det kännas svårt att få i sig rätt mängd vatten. Man glömmer lätt bort att sträcka sig efter vattenflaskan och går istället på en kopp kaffe eller kanske en läsk till lunchen. Påminn dig själv! Sätt ett larm på telefonen varje timme som påminner dig att dricka vatten. Prova även att smaksätta ditt vatten naturligt med frukter och bär. Ibland kan det vara lättare att dricka vatten om det är smaksätt med massa citron och mynta till exempel. Om du får i dig nog med vatten kommer du märka stora skillnader på ditt välmående generellt. Både kropp, hud och sinne mår bättre av vatten!

Tips! Forskning har visat att det hjälper att dricka vatten innan man äter om man har viktminskning som mål. Se till att dricka rikligt med vatten en halvtimme innan du äter.

Tips 5 – Ät tillräckligt med grönt

Naturligt vätskedrivande ämnen är enkla att hitta i varje mataffär. Visste du att du enkelt kan förbättra och förminska vattenansamlingar i kroppen med hjälp av din kost? Det finns många livsmedel som kan hjälpa kroppen att bli av med överdriven vätska. Dessa kallas diuretika och är allmänt kända för dess effektiva vattendrivande egenskaper.

Du kan välja från ett brett urval för att få i dig dessa näringsämnen:

  • Frukter som meloner, svarta vinbär eller tranbär
  • Grönsaker som fänkål, vitlök eller persilja
  • Örter som rölleka, brännässla, och koriander
  • Förutom livsmedel som nämns ovan bör du även få i dig dessa: havre, äppelcidervinäger, grönt te, morotsjuice och citronsaft.

Tips! Ät melon till efterrätt. Melon är ofta väldigt vattenfyllt men samtidigt sött. Det kan stilla ditt sötsug men göra så att du får i dig både vatten och naturlig vätskedrivande ämnen.