Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Kända och okända tips för att må bättre

När det gäller att förlora vikt, banta snabbt och bränna fett är inget svart eller vitt. Övervikt höjer risken för hjärtsjukdomar, diabetes och andra hälsoproblem. Här kommer några tips på hur du kan uppnå dina viktminskningsmål.

Svält inte dig själv

Vi förlitar oss på hungerreglerande nervceller i hjärnan för att meddela oss när vi har fått nog med mat och dessa kan vi använda oss av när vi vill banta snabbt. Nu visar det sig dessa nervceller har en annat syfte. Det finns många tips på hur du bantar snabbt och effektivt. Forskare vid Yale School of Medicine fann att om man äter precis tillräckligt för att tillfredsställa hungerkänslan så ökar fettförbränningen och viktminskningen och äter du för lite ökar kroppen däremot sin lagring av fetter vilket kan leda till att du går upp i vikt.

Ät ett äpple per dag

Ett äpple om dagen kan hålla doktorn och fett bort: samt hjälpa dig att banta snabbt. Forskare vid University of Iowa fann att ursolsyra (hittas i äppelskal, vilket ger äpplen sin glans) ökade förbränningen och immunförsvaret effektivt.

Motionera

Att motionera och röra din kropp kan verka som en självklarhet när det gäller att bränna fett och banta snabbt. Forskning har visat att träning utlöser frisättningen av ett enzym som kallas irisin som gör att din viktminskning ökar. Studier som presenterades vid det årliga mötet för American Diabetes Association 2013 fann att motion kan ökad förbränning av fett samtidigt det ökar immunförsvaret och ork.

Vrid ner termostaten

När vädret utanför är kallt kan det finnas en fettförbrännande fördelar: En studie, som publiceras i den vetenskapliga tidskriften Journal of Clinical Investigation som undersökte hur värmen påverkade förbränningen. Testpersonerna förbrände 108 kalorier extra i kylan jämfört med normal inomhustemperatur. Ännu bättre, efter sex veckor brände testpersonernas kroppar 289 kalorier extra i kalltemperator, vilket fick forskarna att hypotesen att exponering för lägre temps ökade fettförbränning och bra för dig som vill banta snabbt.

Stimulera kroppens melatoninproduktion

Inte bara hormonet melatonin hjälper till att reglera vår cykel, men forskning som publiceras i Journal of Pineal Research fann att intag av melatonin ökar fettförbränningen. Detta kan du öka genom att ta ett aptitminskande tillskott som ökar din förbränning , få exponering för solljus under dagen, och laddar upp på melatoninrika livsmedel , inklusive mandlar, tomater, syrliga körsbär, kardemumma och koriander.

Träna 30 minuter om dagen

Alla träningspass som får din puls att öka kommer göra att du bränner mer kalorier. Men du kommer att förbränna mer kalorier om du väljer en träningsform som engagerar flera muskler samtidigt.

Tre rekommenderade aktiviteter för att uppnå maximal förbränning och som är högeffektiva för dig som vill banta snabbt är: spinning, kickboxning, och boot-camp. En halvtimme av varje aktivitet förbränner mellan 200 och 300 kalorier medan du tonar upp dina armar, ben och får din kropp och se och kännas snyggare och hårdare.

Du kommer att bränna ännu mer kalorier per pass om träningen innehåller intervallträning: omväxlande korta repetitioner av intensiv konditionsträning med lägre aktivitet.

Drick kaffe en timme innan träning

Detta är det enda undantaget till vad du ska dricka förutom vatten om du vill banta snabbt . Precis som en kopp kaffe kör gör din morgon på jobbet mer produktiva, en kopp innan träning kommer att maximera resultaten av din träning. Du kan även ta ett tillskott så som Garcinia Cambogia Pure för kraftfull viktnedgång om du vill maximera denna effekt. Du kommer att bränna fler kalorier och kunna banta snabbt utan att inse att du driver dig själv hårdare då tillskottet ökar både din ork och prestationsförmåga.

Gör 36 armhävningar och utfall varannan dag

Dessa gym-övningar kommer att hjälpa skulptera muskler, så att du får en mer slank figur. Gör tre repetitioner av 12 av varje övning varannan dag. Push-ups formar överkroppen medan utfall fungerar genom att forma din rumpa, höfter och lår. Se till att ha din rygg och i en rak linje under dina armhävningar; det kommer att förbättra din muskelbyggnad. Du kan också bygga ännu mer muskler och banta snabbt med utfall om du håller fria vikter i varje hand samtidigt som man gör dem.

Hoppa över efterrätten

Genom att uteslut kakorna du har med lunch eller chokladdesserten du äter efter middagen - kan du banta snabbt och bli av med några hundra kalorier från din kost, vilket leder till mindre fettmassa! Din kropp kommer inte ens att märka skillnaden då dessa produkter varken gör att du känner dig mättare eller orkar mer.