• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Hur går jag ner i vikt?

Med sommaren runt hörnet är det många som nervöst börjar tänka på siffrorna på vågen. Det kan kännas jobbigt att inte ha nått sin målvikt än när stranden och nätta kläder väntar. Är du en av dom som letar efter ett sätt att gå ner i vikt inför sommaren? Det finns inga snabba trick för att gå ner i vikt och bli av med de överflödiga kilona, det krävs hårt arbete och engagemang, sedan ännu mer arbete för att upprätthålla en hälsosam livsstil efter att du tappat kilona. Det är vanligt att först tappa kilon och få vinnarkänslan att man precis gått i mål, sen slappnar man av lite och helt plötsligt har man lagt på sig de där kilona igen. Det händer också ofta att man använder sig utav en galen diet som i slutändan gör att man går upp i vikt istället. Så hur går man egentligen ner i vikt på bästa sätt?

Hur går jag ned i vikt?

När man vill gå ner i vikt är det vanligt att vilja se snabba resultat. Det är helt mänskligt, men tyvärr inte hållbart eller helt möjligt. Dieter som går ut på att nästintill svälta sig själv eller motionera flera timmar om dagen sju dagar i veckan är inte hälsosamma och leder oftast till att man går upp i vikt igen. Din kropp vet egentligen bäst själv vad den mår bra av, och kommer kämpa emot att inte få i sig rätt mängd mat. I slutändan är det svårt att gå emot vad kroppen vill, och om man ligger på för lågt underskott kalorier slutar det ofta med att man börjar äta för mycket och lägger på mer vikt än man började med. Det är därför viktigt att fokusera på att gå ner i vikt och banta snabbt på det mest hälsosamma sättet som möjligt.

Att gå ner i vikt är inget litet projekt, tyvärr. Det kan vara möjligt att tappa kilo och banta snabbt utan att göra drastiska förändringar i din livsstil, men det krävs engagemang och rätt inställning. Om du börjar göra små förändringar i din livsstil nu kan du lyckas med att banta snabbt, som att uppmärksamma mer vad du äter, dricker och tränar kan du vara på god väg för att gå ner i vikt effektivt och hållbart.

Ditt mål

Så du har bestämt att du vill gå ner i vikt? Det är bra, men har du bestämt vad du ska göra efteråt? Det är viktigt att ha ett mål med viktminskningen som du vill uppnå och med kontinuerliga insatser för att upprätthålla denna viktminskning, kan du vara på väg till ett lyckligare och friskare liv. Tyvärr, när du har förlorat kilona är det inte bara att stanna av eftersom det är ett kontinuerligt arbete för att upprätthålla denna vikten. Gå ner i vikt och banta snabbt kan uppnås genom att äta hälsosamt och motionera, även med hjälp av ett naturligt viktminskningstillskott vid sidan om detta kan hjälpa dig, men du får se till att du är villig att ändra din livsstil och matvanor för gott för att gå ner i vikt.

Det är viktigt att du har ett tydligt mål med din viktnedgång, annars blir det svårt. Om ditt mål är att gå ner ett x antal kg, håll det i huvudet. Men ha även mindre mål på vägen dit. Sätt som mål att träna ett visst antal gånger i veckan, gå ett visst antal steg per dag eller gå ner en mindre mängd vikt per vecka. Små mål är viktiga att ha då ett enda stort mål kan kännas för oåtkomligt och det blir lättare att ge upp på det.

Hur förlorar jag de första kilona?

Du måste tänka vart du vill börja för att gå ner i vikt? Fall inte för de återförsäljare där ute som kan erbjuda dig en snabb lösning för att gå ner i vikt och uppnå en snabb viktminskning eftersom dessa är de som du måste vara försiktig med om du vill banta snabbt. Det finns inget hemligt sätt till att gå ner i vikt snabbt, att förlora vikt kräver engagemang och ansträngning. Det finns sätt att hjälpa dig gå ner i vikt som att skära ner kaloriintaget och öka träningsrutinen. Ta en titt på några av våra bästa sätten nedan för att gå ner i vikt.

1. Skär ner på kalorier

Vet du kaloriinnehållet i allt du äter? Kanske inte, och då bör du till exempel ladda ner en kalorimätar-app till din mobil som hjälper dig och är inte speciellt tidskrävande. Det sägs att den genomsnittliga mannen bör konsumera inte mer än cirka 2500 kalorier per dag och kvinnor bör konsumera cirka 2000. Om du tränar mycket kan du behöva äta mer. Ett välkänt sätt att gå ner i vikt är att sänka ditt kaloriintag helt enkelt och därmed öka din viktminskning och ökad förbränning. Även om det inte är tillrådligt att drastiskt sänka ditt intag men åtminstone sänka intaget om du äter mer än den dagliga rekommendationen.

2. Gör små förändringar för att gå ner i vikt

Ibland kan små förändringar innebära stora belöningar och om du börjar göra små förändringar i din dagliga rutin för att gå ner i vikt kan du snart märka skillnaden både utanpå och inuti. Istället för att ta hissen på jobbet - ta trapporna, starta en ny hobby som trädgårdsarbete eller gå med i en danslektion, kan dessa åtgärder bidra till att bränna mer kalorier än du tror och du kan då effektivt gå ner i vikt snabbt. Att börja promenera 30 minuter varje dag kan visa sig göra stora skillnader. Skippa att ta bussen de sista hållplatserna, gå istället! En liten förändring som att byta till ett hälsosammare smör eller sluta dricka läsk kan gå en lång väg.

3. Svält inte dig själv för att gå ner i vikt

Även om många människor tror att hoppa över några måltider under dagen kommer att hjälpa dem att banta snabbt och gå ner i vikt hälsosamt, är detta inte fallet. Om du inte ger din kropp tillräckligt med mat för att det ska förvandlas till energi, kommer den att gå in i överlevnadsläge och nästa gång du äter något kommer det att lagras som fett. Se till att din tallrik fylls med hälften grönsaker, fjärdedel protein och en fjärdedel kolhydrater, detta bör fylla dig och ge rätt näring och kan effektivt hjälpa dig att banta snabbt och gå ner i vikt.

4. Växla från vitt till brunt

Om du är van vid att äta vitt bröd, vit pasta och vitt ris kan du testa att byta dessa till de bruna eller fullkorns alternativen som finns. Det kan göra stor skillnad för din midja och hjälpa dig att banta snabbt. Byt dina smörgås mot ett knäckebröd eller riskex toppad med ditt favoritpålägg, detta sparar du också kalorier på eftersom dessa innehåller cirka hälften av kalorierna som finns i en brödskiva.

5. Ät en bra frukost

De säger alltid att frukosten är den viktigaste måltiden på dagen för att gå ner i vikt och det är faktiskt sant! Om du äter ordentligt vid frukost är det mindre sannolikt att du vill ha mellanmål innan lunchtid vilket kan hjälpa dig lyckats med att banta snabbt. Den mest mättande frukost är gröt, det är fullt av fibrer och har en liten mängd kalorier. Ägg är också bra för dig som vill gå ner i vikt, så om du gör till exempel en spenatomelett till frukost är du mer benägen att vara mätt fram till lunch. Du kan även kombinera en bra hälsosam kost med ett tillskott för att öka dina resultat och gå ner i vikt så som garcinia cambogia pure för att öka din fettförbränning och därmed öka din viktminskning.

Att gå ner i vikt kan vara bra för din hälsa och ditt allmänna välbefinnande. Genom att gå ner några kilo kommer du känna dig gladare och mer nöjd med dig själv och din kropp. Då ovanstående tips bör hjälpa dig med din viktminskningsresa och att banta snabbt vill vi att du ska lyckas och genom att förlora de de första kilona kommer detta förhoppningsvis att uppmuntra dig att fortsätta med en långsiktig sund livsstil.

Glöm inte att äta hälsosamt, inkludera motion i din livsstil och sätta både små och stora mål som kan hjälpa dig att fullfölja din viktnedgångsresa!