• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Våra 13 bästa tips för att få en platt mage

Om din mage inte är lika platt som den en gång var – oroa dig inte. Anledningen till din mjuka mage kan mycket väl vara svält eller för lite näring och inte fett som du kanske tror! En av de värsta syndarna för problem ett långsamt matsmältningssystemet vilket kan göra det svårt att uppnå en platt mage.

Vad hjälper dig att hålla dig på rätt spår och få en platt mage? Här kommer 13 effektiva tips för hur du kan uppnå dina mål effektivt.

Alla har fett på magen även människor som har platt mage och magmuskler. Detta är helt normalt men alltför mycket magfett kan påverka din hälsa på ett sätt som annat fett inte gör och det är därför även bra för din hälsa att ha en platt mage. Här kommer tips på vad du kan göra för att få en platt mage snabbt och enkelt .

Ditt fett ligger precis under huden och annat fett finns djupare inuti, runt ditt hjärta, lungor, lever och andra organ. Det är det djupare fettet - kallad "visceralt" fett - kan vara ett problem även för smala människor.

Problemet med en mjukare mage är vanligare bland kvinnor över 40 år och ny spännande information har visat att matsmältningen faktiskt kan öka och du kan uppnå en platt mage mer effektivt än någonsin. Tillsätt alla dessa idéer i kraft just nu, och du bör vara plattare, sexigare, och passande bekvämt i dina kläder i så kan du få en plattare mage på mindre än en vecka!

1. Förbränning och viktminskning

Fettförbränningen är vetenskapligt känd som alla de kemiska reaktioner som sker i kroppen men termen används ibland för att hänvisa till den viktiga processen att omvandla mat som intas till energi. Kroppens förmåga att förbränna fett är processen bakom alla dina rörelser, din tankeprocess och hur du växer.

Ämnesomsättningen påverkas av hur du äter. Anabolism, en del av metabolismen är den process där energi skapas och lagras; mindre molekyler sammanfogas för att skapa större molekyler och så småningom bygga upp till organ och vävnader. Katabolism, den andra processen av metabolism ger den energi som krävs för celluläraktivitet genom att bryta ner kolhydrater och fett för att frigöra energi.

2. Mät din midja

Även smala människor kan ha för mycket magfett och behöva hjälp med att uppnå en platt mage. Det handlar mer om hur aktiv du är än din storlek. Du behöver faktiskt fett på kroppen då det skyddar runt dina organ. Men om du har för mycket av det så kan du vara mer benägna att få högt blodtryck, typ 2-diabetes, hjärtsjukdomar, demens, och vissa cancerformer, inklusive bröstcancer och tjocktarmscancer. För att undvika detta kan det hjälpa att mäta midjan och vara medveten om ditt midjemått så att det inte ökar omedvetet.

3. Dela med dig av dina upplevelser

Du kan även dela med dig av din träning med vänner och dina mål för att få en platt mage online i olika forum och sociala medier till människor med samma mål för att motivera varandra och öka dina egna resultat och få en platt mage. Fettet kommer inte bara sitta där. ”Fettet på din kropp är en aktiv del av din kropp vilket påverkar hela ditt liv” säger Kristen Hair, MD, biträdande professor i endokrinologi och förbränning vid Wake Forest School of Medicine.

4. Skriv matdagbok

En sak som kan hjälpa för att uppnå en platt mage är att skriva en matdagbok. Skriv ned vad du äter så hjälper det dig omedvetet att äta nyttigare och mindre sötsaker för att leva en livsstil med mer fitness och träning . Om du går upp för mycket i vikt börjar kroppen att lagra ditt fett på ovanliga ställen.

Med ökande fetma kan fettet påverka sina organ och sätta sig runt hjärtat och därför är det mer hälsosamt att ha en platt mage, säger Carol Shively, PhD, professor i patologi medicin vid Wake Forest School of Medicine.

5. Kontrollera din fettmängd

Det mest exakta sättet att avgöra hur mycket fett du har är att göra en datortomografi eller magnetkamera. Men det finns ett mycket enklare, billigt sätt att kontrollera din fettmängd.

Ta ett måttband, linda det runt midjan vid naveln och kontrollera din omkrets. Gör det när du står upp och se till att måttbandet är stäckt och använd det som en startpunkt när du vill uppnå en platt mage.

För din hälsa skull, vill du att ditt midjemått är mindre än 88 cm om du är en kvinna och mindre än 101 cm om du är en man.

Att ha en "päronform" på sin kropp innebär större höfter och lår - anses säkrare än en "äppelform", som beskriver en bredare midja. Om du har mer bukfett är det förmodligen ett tecken på att du har mer fett. Även om du är smal kan du fortfarande ha för mycket fett.

Hur mycket fett och hur du gör för att få en platt mage kan det dels bero på dina gener, och dels på din livsstil särskilt hur aktiv du är. Har du svårt att kontrollera ditt småätande och vill minska ditt sötsug kan du kombinera dessa tips med ett naturligt tillskott så som garcinia cambogia för minskat sötsug .

Fett bildas vid inaktivitet och det viktiga är att vara aktiv oavsett vilken storlek du är.

6. Tillsätt 2 typer av fiber

Förstoppning utvidgar magen och ett enkelt sätt att bli av med en uppblåst mage är genom att starta varje morgon med fullkorn som tillför din kropp en daglig dos av fiber. Detta hjälper matsmältningssystemet att hålla igång under hela dagen så du kan uppnå en platt mage naturligt .

Baserat på människors frukostvanor har det visat sig att genom att genom att konsumera två typer av fiber på morgonen är det mest effektiva sättet att öka förbränningen och hålla igång den under hela dagen. Man fann att de som gjorde detta ökade förbränningen och gick ner märkbart i vikt under bara några veckor. Detta kan tas med kli och gel-liknande lösliga fibrer från psylliumfrön till exempel. De två typerna av frön arbetar tillsammans för att dra vatten i din tarm och påskynda eliminering av skadliga fetter. Resultatet? Du ser bättre ut , få en platt mage och din kropp känns lättare.

Tips: Äta 2 typer av fibrer till frukost dagligen.

7. Uteslut Natrium

Natrium gör du behåller vatten och gör att din mage putar ut. De flesta av oss äter mer än dubbelt så mycket natrium som vi bör och hela 3400 mg per dag, snarare än den rekommenderade mängen på 1500 mg!

Lösning: Sluta salta din mat och kontrollera natrium på etiketterna av förpackade livsmedel, som ger ungefär tre fjärdedelar av det dagliga intaget för de flesta kvinnor.

8. Ät mer Kaliumrika livsmedel

Livsmedel som bananer och potatis hjälper kroppen att bli av med överflödig vattenvikt, vilket minimerar din midja. Den extra vätskan är typiskt närvarande eftersom de två viktigaste mineralerna som styr mängden vatten i kroppen är kalium och natrium.

Du kan återställa natrium och kaliumnivåerna i kroppen genom att öka ditt intag av kalium till ett optimalt 4700 mg per dag för att uppnå platt mage. För att göra detta, måste du äta ungefär 4½ koppar dagligen, inklusive särskilt rika källor till detta ämne som vi kommer beskriva ytterligare. När du balansera ditt system så kan du spola ut extra natrium tillsammans med vattnet från kroppen.

Mat är en säker källa av kalium, men tillskott är inte. Att tillföra för mycket kalium till kroppen kan orsaka onormal hjärtrytm och även hjärtinfarkt särskilt hos personer med njur- eller hjärtproblem. Här kan du läsa mer och få tips om 10 livsmedel för platt mage.

Tips på livsmedel: 1 medelstor bakad potatis med skal, en medelstor banan, en medelstor papaya, ½ dl kokt edamamer, ½ dl tomatsås, ½ dl kokt spenat, en medelstor apelsin.

9. Ät mindre socker

I dag har våra kroppar inte helt lätt då de tvingas smälta dessa mängder av sötningsmedel (finns i smaksatt vatten och sockerfria produkter, och lightprodukter). Bakterier i tjocktarmen jäser snabbt vilket kan leda till gas och magproblem.

Bra Strategi: Kontrollera livsmedelsmärkningen för att undvika de vanligaste orsakerna till detta så som sorbitol, mannitol, xylitol, och lacitol.

10. Drick mer vätska

Dricka mer vatten! Att dricka tillräckligt med vätska hjälper dig ytterligare att uppnå en platt mage snabbt.

När det finns tillräckligt med vätska i kroppen behöver kroppen dra vätska in i nedre delen av tarmen och lindra förstoppning. Kvinnor som inte dricker tillräckligt vätskor kan få en känsla av uppblåst magen, trots alla sina övriga insatser för att bli av med den.

Hur mycket vätska behöver du? Att bli av med svällda organ är väl återfuktad så att sträva efter att dricka minst 8 glas vatten varje dag, plus äta massor av vätskerika livsmedel, såsom frukt och grönsaker. Du kan uppnå din kvot med någon vätska, inklusive vatten, mjölk, juice, kaffe och te-men inte alkohol, som har en uttorkande effekt på din kropp.

Kranvattnet är ett utmärkt alternativ eftersom det inte har några kalorier, salt, socker eller tillsatser. Och det är gratis!

11. Ta bort godis och läsk

När luft når matsmältningssystemet upplever du det som gas och en utspänd mage. Äta eller dricka snabbt, läppja genom ett sugrör, suga på hårda karameller och tuggummi kan orsaka att du sväljer mer luft.

Tips: Tugga långsamt med munnen stängd och köp mindre läsk och godis för att uppnå en platt mage.

12. Ät probiotisk yoghurt

Det har avslöjats att en obalans av bakterier i tarmen kan orsaka matsmältningssystemet att minska och din mage att blåses upp. Däremot kan yoghurt som innehåller levande bakterier, även kända som probiotika, hjälpa dig att uppnå en platt mage.

Bakterierna i probiotisk yoghurt verkar lugna magen och minskar svällnad genom att orsaka en ökad rörlighet i tarmen och därmed lindra förstoppning.

Tips: Ät en dagligen probiotisk yoghurt med låg fetthalt som innehåller levande, aktiva bakterier för att lugna din mage och det kan även hjälpa mot dålig blodcirkulation för ökat välmående.

13. Ät mer råvaror

Färska frukter och grönsaker är nyttigt men de tar också upp plats i magen så att du inte vill fylla den med onyttigheter och du kan uppnå en platt mage.

Tips: Ät färskvaror under dagen. Du kan också lätt få i dig produkterna genom koka de eller mixa dem i smoothies.