• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Magövningar som kan bidra till att hjälpa dig till en platt mage

Nyligen har hälsorelaterade studier visat att Sveriges befolkning ökar i vikt. Om du har ett hektiskt liv med långa dagar, så vet du att det ibland är svårt att hitta tid att träna, speciellt då magmusklerna. Undrar du hur får man platt mage snabbt? Vi på WeightWorld har tagit fram ett speciellt anpassat sortiment av produkter för magträning som kan hjälpa dig att få en platt och snygg mage samt leda till att minskat fetterna som lagras runt magen och midjan.

Många undrar även hur man ska träna magen. Populära och effektiva övningar för en smal mage och midja inkluderar: situps med fötterna förankrade, situps med fötterna fria, cykel-situps, raka benlyft och låga kompressioner. Dessa övningar förbättrar formen av magmusklerna och hjälper dig att få en plattare mage snabbt medan din kropp formas.

Hur får jag en platt mage?

Ser du fram emot sommaren och visa din kropp och ha en smal mage på stranden? Eller är du snarare inte är nöjd med din egen kropp och vill du ha en plattare mage snabbt? Det finns flera tips till hur man får en platt mage. Läs vidare för att få svar på frågan: hur får man platt och snygg mage snabbt?

Nyligen har sport och hälsorelaterade studier visat att människor i Sverige ökar i vikt för varje år. Men det finns hjälp för att uppnå en platt mage och det går faktiskt att bli av med fett som lagras runt mage och midja bara träning utförs konsekvent och korrekt. Detta fett kallas också centralfetma eller bukfett och många till bli av med detta fett och få en smal mage.

Men för att uppnå en plattare mage snabbt är en kombination av rätt träning och kost. Nedan är några effektiva tips som hjälper dig att få en platt mage.

Styrketräning

Styrketräning anses mycket fördelaktigt för viktminskning. Detta beror på att kalorierna fortsätter att förbrännas långt efter träningen. Denna form av motion hjälper till att öka din ämnesomsättning under långa tidsperioder. Därför hjälper styrketräning dig att gå ner i vikt även när du sover vilket ofta kan leda till en plattare mage snabbt.

Styrketräning hjälper till att hålla din ämnesomsättning förhöjda i cirka 48-72 timmar efter ett träningspass. Du bör försöka styrketräna minst tre gånger i veckan med hjälp av lätt till måttliga vikter för att effektivt uppnå en platt mage och bränna magfett. Din träning bör pågå längre än 45 minuter för att uppnå en smal mage. För att öka din viktminskning är det starkt rekommenderat att du försöker träna hela kroppen. Använd sammansatta övningar så du tränar flera muskelgrupper samtidigt och uppnå en plattare mage snabbt.

Börja med lättare vikter för att lära dig alla övningar ordentligt först. Lägg sedan på vikt sakta men säkert desto starkare du blir. Ett tips är även att skriva ner hur mycket vikt du klarar av vid varje tillfälle för att motiveras av din ökning!

Konditionsträning

Konditionsträning, även kallat Cardio är en av de viktigaste formerna av träning för att främja fettförbränning. Förutom att gå ner i vikt, hjälper konditionsträning också till att stärka hjärtat och förebygga ledproblem. Du kan utföra din konditionsträning både inomhus eller utomhus och behöver inte vara instängd i ett gym för att uppnå en plattare mage snabbt med motion.

Det bästa sättet att få en plattare mage snabbt är att köra högintensiv konditionsträning och detta kan vara svaret på din fråga hur får man platt mage snabbt. Konditionsträning gör att du bränner ett större antal kalorier än lågintensiv träning och gör att du kan då en smal mage. Sporter som fotboll, basket, cricket, tennis är också effektiva för att öka din viktminskning.

Raska promenad anses som effektivt konditionsträning för dem som lider av ledproblem, eftersom det inte lägger mycket stress på lederna, jämfört med andra konditionsövningar såsom löpning eller cykling. Om du har tillgång till en brant backe eller en trappa kan du enkelt utföra högintensiv intervallträning utomhus. Spring bara upp för backen/trappan så snabbt du kan och promenera sedan ner. När du nått botten så springer du upp igen. Upprepa detta cirka tio gånger. Detta är ett bra sätt att öka din fettförbränning, få bättre kondition och kan leda till att du blir av med fettet kring magen.

Kost

Den viktigaste delen för att du ska uppnå en platt och mindre mage effektivt är vad du äter. Även om du tränar i flera timmar dagligen men har en dålig kost så kommer detta att hindra dig från att uppnå resultat. Inkludera rena livsmedel i din kost så som innehåller magert kött, fettsyror samt långsamma kolhydrater. En hälsosam diet bör innehålla goda proteinkällor så som kyckling, äggvita och baljväxter. Bra kolhydrater finns bland annat i fullkornsprodukter. Konsumerar essentiella fettsyror kan vara effektiva leda i att du kan gå ner i vikt och få en platt mage. Detta beror på det faktum att de bidra till att öka din förbränning och leda till att du får en plattare mage snabbt i motsats till mättade fetter.

En bra kost ska vara baserad på hälsosam men mättande mat. Du ska aldrig svälta dig själv i målet om viktnedgång utan använd en mix av en hälsosam, balanserad diet och motion för att nå den vikt och det utseendet på kroppen du är ute efter.

En Waist Trainer för platt mage

En Waist Trainer är en korsett för smalare midja. Den kan bäras under plagg och används därför enkelt under dagen. Regelbundet användande av en korsett för smalare midja kan leda till att man minskar måtten kring midjan och får plattare mage. Den kan även hjälpa till att öka förbränningen och därmed hjälpa än att gå ner i vikt.

Denna korsett verkar för att strama åt midjan och öka kroppens fettförbränning och resultatet av regelbundet användande kan vara en smalare och tightare midja och plattare mage. Det kan vara ett effektivt sätt att uppnå en platt mage om man använder den i samband med träning och en hälsosam kost. Att träna medan man har på sig en waist trainer har även blivit populärt.

Det tighta, elastiska materialet är utformat för att strama åt midjan. Det kan kännas lite ovant att ha på sig en waist trainer i början då den sitter tight men detta är hela poängen. Man ska självklart kunna andas ordentligt och känna sig bekväm i sin korsett medan materialet jobbar för att forma midjan till att bli mindre och smalare.

Användning av en Waist Trainer

Så hur använder man en korsett för att få platt mage? Den är både enkel och lätt att använda. Du sätter helt enkelt på dig din waist trainer runt magen så att den övre delen är placerad precis under bysten och sätter fast den. Du kan sedan bära din waist trainer när det passar dig bäst eftersom den är enkel att dölja under kläder.

En waist trainer kan därför enkelt användas på kontoret under ens vanliga kläder vilket ger dig en chans att träna mage och midja medan du jobbar. Det går även utmärkt att använda en waist trainer medan man tränar för att maximera effekten av träningen. Det är rekommenderat att du använder midjetränaren minst 3 månader mellan 3 och 6 timmar per dag.