Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

8 Tips för en plattare mage

Om din mage inte är lika platt som den en gång var – oroa dig inte. Anledningen till din mjuka mage kan mycket väl vara svält eller för lite näring och inte fett som du kanske tror! En av de värsta syndarna för problem ett långsamt matsmältningssystemet vilket kan göra det svårt att uppnå en platt mage.

Problemet med en mjukare mage är vanligare bland kvinnor över 40 år och ny spännande information har visat att matsmältningen faktiskt kan öka och du kan uppnå en platt mage mer effektivt än någonsin. Tillsätt alla dessa idéer i kraft just nu, och du bör vara plattare, sexigare, och passande bekvämt i dina kläder i så kan du få en plattare mage på mindre än en vecka!

1. Tillsätt 2 typer av fiber

Förstoppning utvidgar magen och ett enkelt sätt att bli av med en uppblåst mage är genom att starta varje morgon med fullkorn som tillför din kropp en daglig dos av fiber. Detta hjälper matsmältningssystemet att hålla igång under hela dagen så du kan uppnå en platt mage naturligt .

Baserat på människors frukostvanor har det visat sig att genom att genom att konsumera två typer av fiber på morgonen är det mest effektiva sättet att öka förbränningen och hålla igång den under hela dagen. Man fann att de som gjorde detta ökade förbränningen och gick ner märkbart i vikt under bara några veckor. Detta kan tas med kli och gel-liknande lösliga fibrer från psylliumfrön till exempel. De två typerna av frön arbetar tillsammans för att dra vatten i din tarm och påskynda eliminering av skadliga fetter. Resultatet? Du ser bättre ut , få en platt mage och din kropp känns lättare.

Tips: Äta 2 typer av fibrer till frukost dagligen.

2. Uteslut Natrium

Natrium gör du behåller vatten och gör att din mage putar ut. De flesta av oss äter mer än dubbelt så mycket natrium som vi bör och hela 3400 mg per dag, snarare än den rekommenderade mängen på 1500 mg!

Lösning: Sluta salta din mat och kontrollera natrium på etiketterna av förpackade livsmedel, som ger ungefär tre fjärdedelar av det dagliga intaget för de flesta kvinnor.

3. Ät mer Kaliumrika livsmedel

Livsmedel som bananer och potatis hjälper kroppen att bli av med överflödig vattenvikt, vilket minimerar din midja. Den extra vätskan är typiskt närvarande eftersom de två viktigaste mineralerna som styr mängden vatten i kroppen är kalium och natrium.

Du kan återställa natrium och kaliumnivåerna i kroppen genom att öka ditt intag av kalium till ett optimalt 4700 mg per dag för att uppnå platt mage. För att göra detta, måste du äta ungefär 4½ koppar dagligen, inklusive särskilt rika källor till detta ämne som vi kommer beskriva ytterligare. När du balansera ditt system så kan du spola ut extra natrium tillsammans med vattnet från kroppen.

Mat är en säker källa av kalium, men tillskott är inte. Att tillföra för mycket kalium till kroppen kan orsaka onormal hjärtrytm och även hjärtinfarkt särskilt hos personer med njur- eller hjärtproblem. Här kan du läsa mer och få tips om 10 livsmedel för platt mage.

Tips på livsmedel: 1 medelstor bakad potatis med skal, en medelstor banan, en medelstor papaya, ½ dl kokt edamamer, ½ dl tomatsås, ½ dl kokt spenat, en medelstor apelsin.

4. Ät mindre socker

I dag har våra kroppar inte helt lätt då de tvingas smälta dessa mängder av sötningsmedel (finns i smaksatt vatten och sockerfria produkter, och lightprodukter). Bakterier i tjocktarmen jäser snabbt vilket kan leda till gas och magproblem.

Bra Strategi: Kontrollera livsmedelsmärkningen för att undvika de vanligaste orsakerna till detta så som sorbitol, mannitol, xylitol, och lacitol.

5. Drick mer vätska

Dricka mer vatten! Att dricka tillräckligt med vätska hjälper dig ytterligare att uppnå en platt mage snabbt.

När det finns tillräckligt med vätska i kroppen behöver kroppen dra vätska in i nedre delen av tarmen och lindra förstoppning. Kvinnor som inte dricker tillräckligt vätskor kan få en känsla av uppblåst magen, trots alla sina övriga insatser för att bli av med den.

Hur mycket vätska behöver du? Att bli av med svällda organ är väl återfuktad så att sträva efter att dricka minst 8 glas vatten varje dag, plus äta massor av vätskerika livsmedel, såsom frukt och grönsaker. Du kan uppnå din kvot med någon vätska, inklusive vatten, mjölk, juice, kaffe och te-men inte alkohol, som har en uttorkande effekt på din kropp.

Kranvattnet är ett utmärkt alternativ eftersom det inte har några kalorier, salt, socker eller tillsatser. Och det är gratis!

6. Ta bort godis och läsk

När luft når matsmältningssystemet upplever du det som gas och en utspänd mage. Äta eller dricka snabbt, läppja genom ett sugrör, suga på hårda karameller och tuggummi kan orsaka att du sväljer mer luft.

Tips: Tugga långsamt med munnen stängd och köp mindre läsk och godis för att uppnå en platt mage.

7. Ät probiotisk yoghurt

Det har avslöjats att en obalans av bakterier i tarmen kan orsaka matsmältningssystemet att minska och din mage att blåses upp. Däremot kan yoghurt som innehåller levande bakterier, även kända som probiotika, hjälpa dig att uppnå en platt mage.

Bakterierna i probiotisk yoghurt verkar lugna magen och minskar svällnad genom att orsaka en ökad rörlighet i tarmen och därmed lindra förstoppning.

Tips: Ät en dagligen probiotisk yoghurt med låg fetthalt som innehåller levande, aktiva bakterier för att lugna din mage och det kan även hjälpa mot dålig blodcirkulation för ökat välmående.

8. Ät mer råvaror

Färska frukter och grönsaker är nyttigt men de tar också upp plats i magen så att du inte vill fylla den med onyttigheter och du kan uppnå en platt mage.

Tips: Ät färskvaror under dagen. Du kan också lätt få i dig produkterna genom koka de eller mixa dem i smoothies.