• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Effektiva tips till dig som vill gå ner i vikt

För att du ska uppnå ett resultat med ditt mål att gå ner i vikt och banta snabbt så rekommenderar vi dig att välja ut minst fyra av dessa effektiva tips. Följ dessa tips för genom att arbeta in dem i din vardag under sju dagar i sträck.

Här har vi samlat några av våra bästa tips för dig som vill gå ner i vikt och banta snabbt - utan svält, bisarra dieter eller genom att utesluta hela matgrupper. Hur? Det handlar om små uppoffringar i kombination med specifika tekniker. Och snarare än att ge dig en snabb lösning som funkar för alla så räkna vi att du är mer benägna att hålla med om att dessa tips kommer fungera bäst för just dig om du kombinerar dem med en strategi som passar din livsstil för att du ska lyckas med din viktminskning och kunna banta snabbt.

Om du känner att du kan klara det ska du tänka på att de mer tips som du väljer att följa, desto mer vikt kommer du att förlora i vikt och kunna banta snabbt. Om du börjar nu så kan du redan vid denna tid nästa vecka komma att ser och känna dig bättre samtidigt som det gör det möjligt för dig att banta snabbt.

Drick mängder av vatten

Allt från en sport eller energidryck, frukt smoothies eller lättöl - varje portion innehåller cirka 100 kalorier och kan vara förödande om du vill banta snabbt. Då dessa drycker inte mättar dig så som 100 kalorier mat gör så de är ett slöseri som leder till att du går upp i vikt! Andra vätskor som du ska undvika när du vill banta snabbt och gå ner i vikt är de som är höga i natrium och kolhydrater vilka lura din kropp till att behålla vatten och göra att du ser och känner dig uppblåst.

Vatten å andra sidan, innehåller noll kalorier och kolhydrater och liten eller inget natrium. Detta gör vatten till en perfekt dryck för dig som vill gå ner i vikt. Och konstigt nog så hjälper det faktiskt hjälper spola ut överflödigt vattenvikt samtidigt som det får igång din ämnesomsättning och hjälper dig att banta snabbt. Om det känns alldeles för tråkigt, tillsätt citronklyftor eller myntablad och drick minst 2 liter per dag!

Sluta med vitt bröd & pasta

Uteslut ut alla vita spannmålsprodukter så som vitt ris, spagetti och bröd så kommer du omedelbart öka din viktminskning eftersom de enkla kolhydraterna i dessa livsmedel orsaka uppsvälldhet, särskilt runt magen. Enkla kolhydrater lam vara förödande på din vikt eftersom de är gör dig hungrig och mer benägen att äta för mycket senare vilket kan göra det svårt att banta snabbt. Tillför extra näring till din kropp med garcinia cambogia naturligt tillskott och du är på god väg till att gå ner i vikt naturligt och effektivt.

För att gå ett steg längre, kan du i stället för att ersätta vita livsmedel med mer sunda fullkornsprodukter och grönsaker. På detta sätt blir en kycklingsmörgås kycklingsallad och chips och dipp förvandlas till morötter och dipp. De komplexa kolhydraterna från grönsaker bryts ner långsammare, så att du håller dig mätt längre. Eftersom grönsaker mestadels innehåller vatten så hjälper de dig också att spola ut överflödigt vattenvikt från kroppen.

Sov 30 minuter mer per natt

En extra halvtimme, oavsett om du sover fem timmar eller 8, kan göra att du kommer att göra bättre val av livsmedel (med andra ord, inget socker vid frukosten på jakt efter energi), du kommer och inte känner slö och hoppa över gymmet, äta, dricka nyttigt och vara gladare.

Vid en vilsam sömn (7 till 8 timmar är rekommenderat) ökar också din ämnesomsättning. Och eftersom din kropp bygger muskler medan du sover får du dessutom en bättre muskelmassa och större chanser att lyckas med att banta snabbt.

Tag ett naturligt tillskott

Det finns flera typer av produkter för effektiv viktminskning och ökad förbränning som kan hjälpa dig att gå ner i vikt och banta snabbt, lindra uppblåsthet i magen och få igång ämnesomsättningen. Detta kan effektivt hjälpa dig med en plattare mage.

Låt inte kameran lägga på extra kilon

Tryck hakan framåt, håll armarna från kroppen och slå något i sidled från kameran med ena foten framför den andra så ser du genast smalare ut. Ser du dig själv som snyggare utifrån bilderna du medverkar på ökar också din självkänsla och motivation att öka ditt välmående och banta snabbt.

Att hålla din ryggrad stel och axlarna bakåt medan du håller in magen mot ryggraden ger dig en smalare, mer strömlinjeformad figur både på bild och i verkligheten.

Ät lax till lunch

Denna fantastiska fisk är fylld med näringsämnen som bygger muskler och ger huden en frisk lyster och hälper dig gå ner i vikt och banta snabbt. Vissa dietister hävdar att genom konsumera laz (spelar ingen roll hur det tillagas) kan det omedelbart göra att ditt ansikte ser lite mer profilerat ut och din kropp håller sig frisk och du går ner i vikt.

Svält inte dig själv

Hallon

Vi förlitar oss på hungerreglerande nervceller i hjärnan för att meddela oss när vi har fått nog med mat och dessa kan vi använda oss av när vi vill banta snabbt. Nu visar det sig dessa nervceller har en annat syfte. Det finns många tips på hur du bantar snabbt och effektivt. Forskare vid Yale School of Medicine fann att om man äter precis tillräckligt för att tillfredsställa hungerkänslan så ökar fettförbränningen och viktminskningen och äter du för lite ökar kroppen däremot sin lagring av fetter vilket kan leda till att du går upp i vikt.

Hoppa inte över måltiderna

Ät en hälsosam frukost ökar din ämnesomsättning tidigare på dagen och håller dina energinivåer höga, och detta kan hjälpa dig att motstå frestelsen av hög snacks hela dagen.

Planera att äta ett litet mellanmål eller måltid varje två till fyra timmar för att hålla din ämnesomsättning aktiv. Att äta regelbundet också håller blodsockret stabilt och minskar ohälsosamma kalorier. Undvik områden i mataffären som erbjuder läsk, kakor, glass, pizza och andra högförädlade livsmedel, så är du mindre benägna att köpa ohälsosamma alternativ. Om du inte kan se dem, kan du inte frestas av dem.

Ät ett äpple per dag

Ett äpple om dagen kan hålla doktorn och fett bort: samt hjälpa dig att banta snabbt. Forskare vid University of Iowa fann att ursolsyra (hittas i äppelskal, vilket ger äpplen sin glans) ökade förbränningen och immunförsvaret effektivt.

Motionera

Att motionera och röra din kropp kan verka som en självklarhet när det gäller att bränna fett och banta snabbt. Forskning har visat att träning utlöser frisättningen av ett enzym som kallas irisin som gör att din viktminskning ökar. Studier som presenterades vid det årliga mötet för American Diabetes Association 2013 fann att motion kan ökad förbränning av fett samtidigt det ökar immunförsvaret och ork.

Gör en måltidsplan

Räkna kalorier för att uppnå en hållbar viktminskning. Att äta den mängd kalorier som din kropp behöver för att fungera korrekt hjälper dig att göra din egen personliga hälsosam kost plan och gå ner i vikt på ett sätt som är snabbt och även hållbar. Dina individuella kaloribehov varierar beroende på ålder, kön, längd och aktivitetsnivå. Det finns enkla online räknare för viktminskning som du kan använda för att bestämma mängden kalorier du ska konsumera varje dag.

Du kan också räkna ut hur mycket du bör äta genom att schemalägga dina måltider i samråd med en dietist eller läkare för att diskutera dina mål med din viktminskning, särskilda kostbehov, nuvarande matvanor och potentiella förbättringsområden och dessa behov och mål kan ofta kombineras effektivt med och leda till en ökad viktminskning med naturliga tillskott.

Välj mat med en hälsosam balans av grönsaker, frukt, fullkornsprodukter, bra fetter och magert protein. En typisk tallrik bör fyllas med hälften grönsaker eller frukt, fullkorn och magert protein om du är ute efter att uppnå en viktminskning.

Skriv ner varje måltid, mellanmål och den dryck du konsumerar samt de ungefärliga mängderna för en hel vecka om du vill uppnå en viktminskning. Att skriva ner vad du äter hjälper faktiskt oss att förbli uppmärksam på vad vi tillsätter in i våra kroppar och fungerar som en drivkraft för att hålla sig frisk. Om du kan skriva ner antalet kalorier som du får i dig för varje måltid eller mellanmål du äter är det en bra början för att få kontroll på ditt kaloriintag och uppnå en effektiv viktminskning och är ett av flera tips för ökad förbränning.

Glöm inte att skriva ner drycker, kryddor och andra tillägg till din dagliga kost.

Välj smart

Välj smarta ersättningsprodukter för din favoritmat om du vill uppnå en viktminskning. De flesta livsmedel har nyttigare motsvarigheter som gör att du kan njuta av dina favoriträtter utan onödigt fett, socker och kalorier. Genom att byta ut kaloririka bearbetade livsmedel och drycker mot hälsosammare alternativ kan du gå ner i vikt snabbare.

Överväg att äta vegetariskt några dagar i veckan. Genom att ersätta kött med näringsrika livsmedel som bönor, tofu, eller linser, kan du minska stora mängder av ditt dagliga kaloriintag samtidigt som du lägger många näringsämnen till din diet. Behöver du extra hjälp finns det mängder av kosttillskott och produkter för viktminskning såsom Belly XS för effektiv viktnedgång.

Ät läcker frukt till efterrätt istället för en bearbetad kaka är också effektivt för att uppnå viktnedgång. Byt chips och godis till mellanmål som är näringsrikt och lågt i kalorier och fett. Prova att kombinera ost med en av druvor, sprida jordnötssmör på några kex eller doppa skivad röd paprika i ett par matskedar hummus.

Vrid ner termostaten

När vädret utanför är kallt kan det finnas en fettförbrännande fördelar: En studie, som publiceras i den vetenskapliga tidskriften Journal of Clinical Investigation som undersökte hur värmen påverkade förbränningen. Testpersonerna förbrände 108 kalorier extra i kylan jämfört med normal inomhustemperatur. Ännu bättre, efter sex veckor brände testpersonernas kroppar 289 kalorier extra i kalltemperator, vilket fick forskarna att hypotesen att exponering för lägre temps ökade fettförbränning och bra för dig som vill banta snabbt.

Stimulera kroppens melatoninproduktion

Inte bara hormonet melatonin hjälper till att reglera vår cykel, men forskning som publiceras i Journal of Pineal Research fann att intag av melatonin ökar fettförbränningen. Detta kan du öka genom att ta ett aptitminskande tillskott som ökar din förbränning , få exponering för solljus under dagen, och laddar upp på melatoninrika livsmedel , inklusive mandlar, tomater, syrliga körsbär, kardemumma och koriander.

Träna 30 minuter om dagen

Alla träningspass som får din puls att öka kommer göra att du bränner mer kalorier. Men du kommer att förbränna mer kalorier om du väljer en träningsform som engagerar flera muskler samtidigt.

Tre rekommenderade aktiviteter för att uppnå maximal förbränning och som är högeffektiva för dig som vill banta snabbt är: spinning, kickboxning, och boot-camp. En halvtimme av varje aktivitet förbränner mellan 200 och 300 kalorier medan du tonar upp dina armar, ben och får din kropp och se och kännas snyggare och hårdare.

Du kommer att bränna ännu mer kalorier per pass om träningen innehåller intervallträning: omväxlande korta repetitioner av intensiv konditionsträning med lägre aktivitet.

Drick kaffe en timme innan träning

Detta är det enda undantaget till vad du ska dricka förutom vatten om du vill banta snabbt . Precis som en kopp kaffe kör gör din morgon på jobbet mer produktiva, en kopp innan träning kommer att maximera resultaten av din träning.

Du kan även ta ett tillskott såsom Garcinia Cambogia Pure för kraftfull viktnedgång om du vill maximera denna effekt. Du kommer att bränna fler kalorier och kunna banta snabbt utan att inse att du driver dig själv hårdare då tillskottet ökar både din ork och prestationsförmåga.

Gör 36 armhävningar och utfall varannan dag

Dessa gym-övningar kommer att hjälpa skulptera muskler, så att du får en mer slank figur. Gör tre repetitioner av 12 av varje övning varannan dag. Push-ups formar överkroppen medan utfall fungerar genom att forma din rumpa, höfter och lår. Se till att ha din rygg och i en rak linje under dina armhävningar; det kommer att förbättra din muskeluppbyggnad. Du kan också bygga ännu mer muskler och banta snabbt med utfall om du håller fria vikter i varje hand samtidigt som man gör dem.

Hoppa över efterrätten

Genom att uteslut kakorna du har med lunch eller chokladdesserten du äter efter middagen - kan du banta snabbt och bli av med några hundra kalorier från din kost, vilket leder till mindre fettmassa! Din kropp kommer inte ens att märka skillnaden då dessa produkter varken gör att du känner dig mättare eller orkar mer.

Ät mat som håller dig mätt

Att äta balanserade måltider kommer inte bara ge dig lågt kaloriinnehåll kost, det kommer också att bidra till att minska din aptit så att du inte kommer att överäta och förhindra dina planer att gå ner i vikt. Det finns vissa livsmedel som kan hålla dig mätt i timmar. Försök att införliva följande livsmedel i din kost:

  • Grapefrukt
  • Gröt
  • Äpplen
  • Ägg
  • Ingefära
  • Nötter
  • Bladgrönsaker
  • Potatis
  • Mörk choklad
  • Kryddstark mat