Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Hur får man en smalare midja på 1 vecka?

Vill du uppnå en timglasfigur precis som din favoritskådespelare? Har en smal midja varit din dröm och känner du ofta att det är något omöjligt att uppnå? Det här inlägget ger dig fantastiska tips som kan hjälpa dig att få en smalare midja; till och med inom en vecka!

1. Ändra din kost

Vetenskapliga studier visar att äta fullkornsprodukter, tillsammans med frukt och andra grönsaker, hjälper dig att minska mängden fett du intar. Att äta fullkorn är mer hälsosamt eftersom det inte innehåller några konserveringsmedel. Detta är ett av de bästa sätten att bli smalare inom en vecka. Kom ihåg att frukt ibland innehåller höga sockerhalter och att äta för många frukter kan vara kontraproduktivt.

Läkare säger att man bör reducera sin kost med 3500 kalorier för att förlora ett halvt kilo. Tröskeln för en hälsosam viktminskning är ungefär ett kilo per vecka, så svält dig inte med modedieter. Ät hälsosammare, inte mindre och du kan även kombinera detta tips med waist trainers som formar midjan för att öka dina resultat och kostförändringar.

2. Drick mer vatten

En annan viktig sak att göra när man försöker gå ner i vikt är att dricka mer vatten. Detta hindrar din kropp från att förvirra törst med hunger. Drick mer vatten för att minska tendensen att hetsäta. Det är även bra för hud och hår.

3. Fokusera på kvalitet, Inte kvantitet

Vanligtvis äter personer som är på diet ingenting i stället för att äta hälsosam mat som inte tillför överflödigt fett eller socker till din kropp. Hemligheten till att gå mer i vikt är att äta mer hälsosamma måltider som inte tillför din kropp överskottskalorier.

4. Träna

Undrar du hur man får en smalare midja på en vecka? Träning är den perfekta lösningen! Ja, den mest självklara saken att göra för att bli smalare är att träna. Att du får en smalare midja beror alltså på hur hårt du är villig att arbeta. Du kommer endast se resultat när du anstränger dig och engagerar dig i utmaningen. Se däremot till att du är försiktig och börjar gradvis. Peppa inte upp dig inför första dagen och överansträng eller skada dig. Öka intensiteten på träningen gradvis.

Gör upp en träningsplan där du börjar på grundnivå och arbetar dig igenom alla steg tills du utför mer intensiva och längre träningspass. För en träningsdagbok eller uppdatera Twitter för att påminna dig om vad du ska göra. Ofta när man tillkännager något offentligt så känner man sig mer skyldig att göra det.

Efter en tid kommer du att kunna träna regelbundet utan att känna dig sliten och ointresserad. Förutom att ge dig en smalare midja kommer detta också se till att du lever ett hälsosammare liv.

Du kan även utföra träning som specifikt riktar sig till midjan kombinerat med regelbundet användande av shapewear för kvinnor. Den här sortens träning är väldigt viktig; även om man inte kan fokusera viktminskning just på midjan så kan man definitivt göra särskilda motionsövningar som tonar och förlänger dina mittsektionsmuskler.

5. Bygg dina bröst- och axelmuskler

Det bästa sättet att göra någonting smalare är genom att göra det runt omkring se större ut. När du tränar din överkropp, dina axlar och bröstmuskler, så ser midjan smalare ut. Du bör fundera på att utföra axel- och bröstövningar.

6. Klädsel

Ett annat sätt att få en smal midja är genom att klä dig i waist trainer i sverige som sätter fokus på midjan. Att ha på sig en waist trainer kan vara ett bra sätt att göra detta. Det ger en illusion av en timglasfigur, vilket automatiskt gör att din midja ser smalare ut och vid regelbundet användande kan det även leda till permanenta resultat.

Detta är bara några enkla sätt att få en smalare midja på en vecka. Berätta gärna om dina egna klädidéer eller särskilda träningsövningar du har använt dig av för att minska ditt midjemått.