• Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Gratis frakt vid köp över 499 kr

    Beställningar innan 17:00 skickas samma dag

  • Alltid säkra betalningsmetoder

    Välj bl.a. mellan Klarna, kortbetalning & banköverföring.

Få bort celluliter på låren på 30 dagar

Många kvinnor är drabbade av celluliter på rumpa och lår. Men den goda nyheten är att du kan göra något åt de oönskade ojämnheterna på din kropp. Hur fungerar denna dramatiska förändring och vad kan just du göra för att minska dina celluliter? Här är fem sätt att få bort dina celluliter.

Känns det som att det inte finns något som kan hjälpa dig att få bort oönskade celluliter? Specifika övningar och rätt kost kan hjälpa dig att forma din kropp och att minska antalet celluliter på mindre än en månad.

Det går faktiskt att bli av med celluliter effektivt hemma mer effektivt än någonsin tidigare. Dessa råd kan göra så att dina lår kännas lenare, slankare och smalare inom ett par veckor.

Undersökning har visat att det är möjligt att eliminera en del av oönskade fetter och strama upp huden ganska dramatiskt under en relativt kort tid med en fokuserad diet och motion. Du behöver inte äta exotisk mat eller ens investera i ett gym medlemskap för att se resultat. Allt du behöver göra är att engagera dig i detta enkla, beprövade program för 30 dagar för att få bort celluliter på låren snabbt och effektivt.

Steg 1. Regelbundna power walks

Ett sätt att bli av med celluliter på låren och förbättra din allmänna hälsa och välbefinnande är att komma ut och promenera - raskt och regelbundet. Det låter inte nyskapande, men med rätt tempo och rutt kan du genom att gå bränna bort mer än 300 kalorier i timmen! När du använder rätt teknik och promenerar regelbundet kan det verkligen kan du forma dina rump- och lårmuskler otroligt snabbt. För att få dramatiska resultat och bli av med celluliter på 30 dagar bör du gå 5 km till 1 mil, sex dagar i veckan.

Avsätt minst 45 minuter (helst en timme) varje dag för din power walk, men kom ihåg att inkludera en vilodag varje vecka. Du kan gå till jobbet, gå ut vid lunchtid för en rask promenad – om det passar. Att gå på ett löpband räknas också.

Tips: Investera i ett par promenader eller löparskor av god kvalitet som lämnar gott om utrymme för tårna.

Promenera i den takt som är rätt för dig. Stretcha dina muskler ordentligt före och efter träning.

Steg 2. Tänk på din hållning och gör övningar

Hållning är viktigt. Håll dina axlar tillbaka och håll hakan hög - titta rakt fram. Gå naturligt men snabbare än du brukar göra och låt armarna svänga.

Förlängning din steglängd för att göra att dina inre och yttre lår mer effektivt. Om benen är stela under din promenad eller du blir andfådd, sakta ner. Om du blir yr, sluta omedelbart och vila. Ta bara saker i lugn och ro tills du byggt upp tillräckligt med styrka och uthållighet för att träna regelbundet och samtidigt hålla en bra hållning och position. Det finns flertal naturliga metoder mot celluliter och i kombination med promenader kan du införa intervallträning: gå i rask takt i upp till 30 sekunder till en minut. Sakta sedan ner till en rask takt i 30 sekunder till en minut. Upprepa så länge du kan.

Steg 3. Minska ditt kaloriintag

Ät när du är hungrig. Du behöver aldrig svälta dig själv för att må bra, gå ner i vikt och bli av med dina celluliter - du ska bara inte överäta. Drick mycket vatten och håll kroppen återfuktad. Vatten kan hjälpa dig att känna dig nöjd och mätt.

Sitt alltid ner för att äta - och njut av din mat!

Kontrollera med din läkare innan du påbörjar någon diet. Ät aldrig färre än 1500 kalorier per dag utan att övervakas av en läkare. Behandla livsmedelsmärkningen med försiktighet. Kontrollera dina portionsstorlekar för att se hur många kalorier det finns i din mat - du kan äta fyra portioner i en enda måltid och inte ens vet det!

Om du är frisk och dina muskler arbetar med regelbunden motion och promenader, kommer du att bränna betydligt mer energi än en inaktiv person och har större chans att bli av med dina celluliter. Det är lätt att hålla reda på hur mycket kalorier du äter varje dag. Men kom ihåg att även om en kalori är en kalori, vare sig det är i glass eller grönsaker, livsmedel som är förpackade med magert protein (såsom grillad kyckling, nötter, fisk, magra mejeriprodukter och magert rött kött) och lågt i fett, socker och rik på fibrer (såsom grönsaker, frukt och fullkorns kolhydrater) kommer de att hålla dig mätt längre.

Steg 4. Använd en kräm mot celluliter

För att maximera resultatet av promenader, minskat kaloriintag och din hållning kan du även kombinera dessa med Oligo DX anti-cellulitkräm för att bli av med dina celluliter.

Krämen kan hjälpa dig att minska celluliter på rumpan och låren och kan göra huden fastare, mer elastisk och kan bidra till att öka blodcirkulationen. Om du hellre vill prova en kroppsskrubb i stället för kräm så prova Örtte Coffee Scrub och skrubba liv i gammal, tråkig hud.

Steg 5. Investera in en cellulitbehanding för hemmabruk

Om du vill maximera kampen mot dina celluliter kan ett alternativ vara att investera i en cellulitbehanding som du kan använda hemma. Du kan också gå på salong och få behandling, men att investera i en cellulitbehandlare till hemmet kan få din att spara massvis med pengar. Silk’n Silhouette är en effektiv cellulitbehandling med patenterad HT ™ teknik som kan hjälpa till att släta ut och förbättra hudens struktur med hjälp av LED- ljusbaserade energier.

Kombinerat kan dessa fem effektiva men enkla tips hjälpa dig att få bort celluliter på låren på mindre än 30 dagar. Prova nu själv!