• Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Gratis frakt vid köp över 499 kr

    Beställningar innan 17:00 skickas samma dag

  • Alltid säkra betalningsmetoder

    Välj bl.a. mellan Klarna, kortbetalning & banköverföring.

Viktigt att veta innan du börjar med Garcinia

Garcinia Cambogia kan öka din viktminskning - när det tas i rätt proportioner och vid rätt tidpunkt.

Denna artikel ger en överblick av vad du behöver veta innan du tar detta kosttillskott.

Den kända doktor Oz presenterade att ett 100% naturligt tillskott - garcinia pure i kapselform - i direktsänd TV. Detta gjorde snabbt Garcinia Cambogia till ett storsäljande tillskott. Det verkade lite överdrivet, men ett par månader efter programmet hade sänts hade dessa fantastiska fördelar sprider sig som en eld över hela världen och tusentals människor vittnade om alla fördelar de upplevt efter att de börjat med tillskottet. Doktor Oz var dock mycket noggrann med vilken typ av kosttillskott han rekommenderade. Här är checklistan för den som söker efter ett kraftullt tillskott med Cambogia för att nå maximala resultat.

  • 100 % Naturligt.
  • Inga tillsatser eller färgämnen.
  • Minst 1000 mg rent extrakt per dag.
  • Kontrollera att produkten har äkta Garcinia Cambogia frukt extrakt i sig då det finns många kopior med liknande namn som inte innehåller ren frukt.

Fall av falska tillskott som innehåller ingredienser såsom socker, vete och konstgjorda bindemedel har under den senaste tiden varit på uppgång. Experter varnar därför för att köpa lågt prissatta Garcinia Cambogia kosttillskott.

Vad är Garcinia Cambogia?

Garcinia Cambogia är en superfood som ofta används för viktminskning. Den pumpaliknande frukten härstammar från Indonesien och har traditionellt används inom både matlagning och medicin. Idag är den populär inom viktminskning då Garcinia Cambogia har nämligen en aptitdämpande effekt och kan främja matsmältningen.

Viktiga faktorer att tänka på

  • Hur mycket vikt vill du bli av med?
    Du bör äta kosttillskottet under en längre tid för att påskynda din viktminskning. Det finns dock ingen specifik formel för att bestämma exakt hur länge du bör ta tillskottet. De flesta människor som uppnått maximalt resultat har tagit tillskottet under 3-4 månader.
  • Kost
    Du bör kombinera tillskottet med en hälsosam kost och regelbunden motion för att uppnå maximalt resultat med superfood för naturligt välmående.
  • Garcinia i kapselform
    Du kan ta Garcinia på flera sätt beroende på vad som känns bäst och passar bäst för just dig. Kapselform är perfekt om du vill få i dig en maximal daglig dos effektivt och snabbt.

När bör jag ta Garcinia?

Den bästa tiden att ta kosttillskottet är åtminstone 30 min till 1 timme före måltid. Detta för att ge tillräckligt med tid för tillskottet att börja arbeta. Din aptit kan minska under denna tidsperiod vilket gör att du äter mindre än du hade planerat från början.

Detta kosttillskott är inte passande för alla. Om du är gravid, under 18 år eller har diabetes bör du inte ta Garcinia. Det är alltid viktigt att följa den rekommenderade dosen av Garcinia cambogia för att maximera fördelarna och gå ner i vikt med kosttillskott naturligt.

En hälsosam livsstil

Garcinia Cambogia kan hjälpa dig att gå ner i vikt på ett enkelt och effektivt sätt. Det är dock viktigt att komma ihåg att samtidigt upprätthålla en hälsosam livsstil.

Men vad är egentligen en hälsosam livsstil? Måste man bara äta sallad och stå på gymmet sju dagar i veckan för att gå ner i vikt? Nej, så är inte fallet. Att leva hälsosamt betyder att leva balanserat. Man ska äta nyttigt och röra på sig men självklart ska man få njuta av allt det goda livet har att erbjuda samtidigt. Med hjälp utav ett kosttillskott för viktminskning kan resan att gå ner i vikt bli enklare.

Här är några enkla tips på hur du kan leva hälsosamt:

  1. Gör matlådor på söndag eller måndag - Preppa inför veckan med lunchlådor som du kan ta med till jobbet inför veckan. Om allt redan är redo och klart i kylskåpet finns det ingen ursäkt!
  2. Vardaglig motion är enkelt att få in - Du behöver inte gå till gymmet varje dag men tänk på vardagsmotionen. Ta trapporna istället för rulltrapporna, promenera sista biten hem istället för att ta bussen och försök få in 10,000 steg per dag.
  3. Drick en kopp grönt te eller citronvatten efter måltiderna - Ofta blir man lätt sötsugen efter lunchen och middagen. Ett tips är därför att dricka en kopp grönt te eller ett glas vatten med citron i för att dämpa sötsuget.
  4. Ät så att du blir mätt - Att gå ner i vikt handlar inte om att svälta sig själv. Att ligga på för mycket kaloriunderskott brukar i de allra flesta fallen leda till att man går upp i vikt igen då kroppens ämnesomsättning förstörs. Ät så att du blir mätt, men ät näringsrik och hälsosam mat.
  5. Byt ut vissa produkter - Ofta har man fler bovar i kylskåpet än man tror. Det kan vara lätt att tänka att man ska strunta i chipsen efter middagen men man tänker inte på vilket smör man äter på mackan. Byt ut det vita brödet mot fullkorn och smöret mot ett som har mindre fett.