• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Livsmedel som är bra för hjärtat!

Det är viktigt att tänka på vad vi äter för att uppnå maximal effekt av träning och motion. Det blir ofta en stor skillnad om vi spenderar lite extra tid på att fundera på vad vi stoppar i oss och välja ett nyttigare alternativ. Nedan följer exempel på viktiga och nyttiga livsmedel du kan välja för ett glatt hjärta.

De flesta människor ha någon sorts av hälsoproblem och många är även drabbade av någon form av hjärt- och kärlsjukdomar. Det är därför viktigare än någonsin tidigare att tänka på vad du äter. För att få maximalt resultat kan dessa livsmedel kombineras tillsammans med ett kosttillskott som Hallonketon, Garcina Cambogia eller grönt te för att ytterligare öka fettförbränning och uppnå maximal viktminskning.

Fet fisk

Lax, makrill, sill, hälleflundra, och tonfisk är några exempel på fet fisk som är bra för dig och din kropp. Dödlighet i hjärt- och kärlsjukdomar är lägre hos de som oftare äter fet fisk. Dessa typer av fisk är fyllda med goda fettsyror och hög nivå av omega-3 vilket kan minska blodtryck och fettnivåer i kroppen. Många idrottare äter fisk och skaldjur flera gånger i veckan på grund av detta. Ytterligare en fördel är att fet fisk innehåller en hög mängd protein. Fet fisk kombinerat med antioxidanterna i hallonketon kan öka din allmänna hälsa och välmående.

Det har visat sig att dödlighet i kärlkramp minskar med hela 36 % bland de som äter fisk med omega 3 mellan 1-2 gånger per vecka. Makrill innehåller även flera antioxidanter som är viktiga för ett friskt hjärta. Fet fisk kan effektivt kombineras med kosttillskott som innehåller till exempel hallonketon för att tillföra kroppen maximalt med vitaminer och mineraler samt minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar.

Te

Det finns mängder av olika sorters te med goda hälsofördelar. Grönt, Svart, Vitt eller Oolong te är några av de mest populära sorterna. Många teer är fyllda med antioxidativa polyfenoler som är kända för sina egenskaper att minska och lindra flera typer av kroniska sjukdomar.

En av de mest hälsosamma varianterna av te är Grönt te som har visat sig innehålla mycket högre nivå av antioxidanter än många andra sorters te. Dessutom är te naturligt kalorifritt. Grönt te kan minska blodfetter vid daglig konsumtion. Här på Weightworld säljer vi grönt te i kapselform där varje kapsel innehåller 500mg rent grönt te vilket ger din maximala effekt av teets goda egenskaper. Våra kunder har rapporterat effektiva effekter vid kombination av hallonketon och grönt te för att uppnå maximal utrensning och viktminskning.

Hallon

Bär är något av de allra nyttigaste man kan äta då de är fullproppade av mineraler och vitaminer. Blåbär, svarta vinbär, lingon, gojibär, hallon, jordgubbar och blåbär innehåller alla stora mängder av antioxidanter, vitaminer och mineraler. Det har visat sig att bär effektivt kan sänka högt blodtryck och stärka immunförsvaret.

Hallon är ett av de mest kraftfulla bären och ett effektivt sätt att få i sig hallonketon dagligen är via ett extrakt. Vi säljer den kraftfulla produkten Raspberry Ketone Pure som innehåller 100 % rent hallonketon. Rent extrakt från hallon kan effektivt öka din hälsa, minska sjukdomar, öka förbränning och därmed även leda till ökad viktminskning.

Baljväxter

Baljväxter så som ärter, bönor och linser innehåller alla en låg fetthalt samtidigt som de är rika på massa viktiga näringsämnen. Framförallt kan de vara ett bra substitut till animalisk kost då det är fulla med protein och järn. Speciellt kikärtor och sojabönor är bra proteinkällor. Du finner även B-vitamin fosfor, kalium, magnesium, zink samt fibrer i baljväxter.

Eftersom baljväxter har lågt GI-värde så håller det blodsockret på en jämn nivå. Upp mot ett halvt dygn efter intag ligger blodsockernivån lågt. Vilket gör att du känner dig mätt längre och får ett minskat sötsug. Även fibrerna i baljväxter fermenteras i tarmen och bidrar till en god tarmflora som stärker immunförsvaret och kan även motverka vissa typer av cancer samt sänka kolesterolhalten i kroppen.

Andra typer av effektiva baljväxter är svarta bönor, kidneybönor, kikärter och linser. Baljväxter kan läggas till sallader, soppor och grytor och finns bland annat i hummus.

Apelsiner

Apelsiner kommer med mängder av fördelar. Denna frukt har ett högt innehåll av C-vitamin, antioxidanter, kalium & fiber. En apelsin innehåller ca 300 mg kalium och kan effektivt minska sötsuget.

Framförallt kan C-vitamin, betakaroten samt fibrerna i apelsinen bekämpa och motverka det dåliga kolesterolet i kroppen. När man pratar om förhöjda kolesterolvärden är det oftast det dåliga kolesterolet LDL-kolesterol som man pratar om. Det kolesterolet kan fastna på väggarna i blodkärlen och blockera flödet av blodet. Vilket kan resultera i allvarliga hjärtsjukdomar. Apelsiner kan ge din kropp ett starkare försvar mot detta.

Utöver att apelsin motverkar hjärtsjukdomar så har den ett helt gäng andra hälsofördelar. Vilket är fantastiskt för något som också smakar så gott. Lider du av järnbrist eller vill öka upptaget av järn i kroppen så är C-vitamin en bra hjälp. C-vitamin hjälper kroppen att ta upp järnet bättre. Apelsiner har också en renande effekt på organen nästan en desinfekterande funktion och städar upp kroppen inifrån.

Fullkorn

Fullkorn har visat sig vara bra för vår tarmflora och jämna blodsockernivåer så att vi inte åker berg- och dalbana i humöret och med hungerkänslorna. Fullkorn håller oss mätta längre då kostfibrerna reser ner till magen och tarmkanalerna. I tarmarna förvandlas fullkornet till näring för viktiga tjocktarmsbakterier. Äter du en fullkornsmacka till kvällsfikat är chansen större att både humöret och ämnesomsättningen blir bättre nästa morgon. Fullkorn kan hålla blodsockernivåerna jämna upp med ett halvt dygn efter intag.

Fullkorn kan även förebygga diabetes typ 2, fetma och hjärtsjukdomar. Särskilt fullkorn från råg och korn har visat sig vara extra nyttiga för kroppen. Livsmedel med fullkorn finns bland annat i havre, havrekli, bulgur, quinoa, fullkornsbröd, råris och fullkornspasta.

Valnötter

Valnötter är framförallt kända för sin rikedom på Omega-3. Vilket är fleromättade fettsyror som vi endast kan få i oss genom kosten. Dessa fettsyror minskar nivån av farligt kolesterol i kroppen vilket gör att risken för hjärt- och kärlsjukdomar också minskar.

Förutom att valnötter gör ditt hjärta gladare fyller de också på ditt järnförråd. Järn hjälper kroppen att ta upp samt transportera runt syre. Har du järnbrist kan du känna dig otroligt trött och orkeslös och därför är det viktigt att alltid ha en bra järnbalans i kroppen.

Prova att strö några valnötter över din sallad eller i en skål med havregryn på morgonen. Bara en fjärdedels kopp av valnötter innehåller 20 % av ditt dagliga behov av koppar, omega 3 samt mängder av antioxidanter.

Vi rekommenderar att dessa naturliga livsmedel kombineras med ett Superfoods kosttillskott för att uppnå maximalt välmående. Vårt 100 % naturliga kosttillskott hallonketon är mycket effektivt och de ökade nivåerna av antioxidanter som finns i hallonketon kan öka både energinivåer och fettförbränning.

Sammanfattningsvis

Det är viktigt att tänka på vad du äter för att hålla dig frisk och glad men också för att få ut bäst effekt från träning och motion. Ett glatt hjärta som klappar friskt är centralt för en god hälsa. Viss mat är bättre en annan och med kunskap om vad din mat innehåller kan du välja livsmedel som klappar lite extra för hjärtat. Exempel på livsmedel som är bra för hjärtat är:

  • Fet fisk
  • Te
  • Hallon
  • Baljväxter
  • Apelsiner
  • Fullkorn
  • Valnötter

Dessa livsmedel innehåller framförallt vitaminer, mineraler, fibrer och proteiner. Fettsyran Omega-3 som spelar en viktig roll när det gäller att förebygga hjärt- och kärlsjukdomar. Mycket C-vitamin som hjälper kroppen att ta upp andra näringsämnen samt bygga upp ett starkt immunförsvar.