• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

5 Tips när du köper en waist trainer

Har du funderat på att köpa en waist trainer? Du är inte ensam om att vilja testa på denna trend inom viktminskning! De har setts på sociala medier och bland kändisar, både som modeaccessoar och gymutrustning. Men innan du provar så kommer här är några saker du behöver veta för att se till att du är så förberedd som möjligt innan du påbörjar din waist training.

Du har kanske hört talas om vad en waisttrainer är? Nuförtiden är det svårt att inte ha hört om dessa med all uppmärksamhet det fått på sistone. Det finns många fördelar med waist trainer Här är 5 tips som hjälper dig få ut det mesta av din waist trainer.

Här är 5 tips som hjälper dig få ut det mesta av din waist trainer.

1. Stärk din kropp

När du använder din waist trainer är det viktigt att du ser till att du tränar regelbundet om du vill uppnå extra bra resultat. Om du inte tränar regelbundet kan din kropp börja förlita sig på midjetränare för att upprätthålla din hållning. Det är därför viktigt att du tränar för att stärka kroppen och behålla resultaten av din waist training så effektivt som möjligt.

Om du tränar upp ryggen får du även bättre hållning, vilket är viktigt att tänka på. Det finns flera enkla övningar du kan göra hemifrån som är bra för din generella styrka och hållning.

  • Benböj - är ett enkelt sätt att träna hela kroppen. Stå med benen axellångt isär, tårna pekande utåt. Böj på knäna som att du ska sätta dig på en stol och tryck sedan uppåt med fötterna. Se till att fötterna är platta mot marken och att ryggen är rak medan du utför övningen.
  • Plankan - är en annan bra övning som kan göras hemifrån och är fördelaktig för hela kroppen. Ha armarna i 90-gradersvinkel på marken och stå på fötterna. Kroppen ska vara helt rak vilket kan vara lite svårt. Håll denna position i minst 30 sekunder.
  • Rygglyft - är precis som det låter en övning som är bra för ryggen. Du utför den genom att lägga dig på magen och ha armarna vid sidan eller händerna vid öronen, beroende på vad som är enklast och bekvämast för dig. Lyft överkroppen från golvet men låt resterande kropp ligga kvar på marken. Utför övningen ca 10 gånger på raken.

2. Välj rätt passform

När du väljer din waist trainer så är det viktigt att du väljer en som passar ordentligt. Om du inte gör det riskerar du antingen att den sitter för löst och därför är ineffektiv. Sitter den för hårt så kan den riskera att orsaka dig kroppsskada om den sitter för hårt runt magen. För att säkerställa att du får rätt storlek så rekommenderar vi att du tar mått du behöver (ditt midjemått) direkt på morgonen så att dina mått är korrekta och påverkas inte av att magen sväller efter måltid.

Det är viktigt att du alltid använder en waist trainer som passar dina nuvarande mått. Om du sedan går ner i vikt med hjälp utav din träningskorsett kan du beställa en storlek mindre nästa gång. En waist trainer som är för stor kommer inte ge dig en smalare midja eller hjälpa förbränningen.

3. Hur och när ska du ha din waist trainer?

Du bör bära din waist trainer regelbundet för att se de permanenta resultat du önskar men du kan däremot se tillfälliga resultat redan från första användning. För att få dig i en bra rutin och att hindra dig från att glömma att bära din waist trainer midjekorsett kan du lägga den tillsammans med kläderna du planerar att ha på dig redan kvällen innan. När du väljer din waist trainer kan det vara bra att ta en i färgen som kommer fungera under dina kläder. En korsett i beiged fungerar utmärkt att ha på sig under ljusa kläder medan den i svart har används som ett klädesplagg som den är av många sociala medier stjärnor

Du behöver inte börja bära din waist trainer under åtta hela timmar direkt. Börja med små gradvisa steg som du därefter ökar eftersom. Vi rekommenderar att du till en början har på dig den en kortare tid såsom en timme, och arbetar dig upp till längre perioder. Det är också rekommenderat att bära den när du utför andra aktiviteter till exempel hushållsarbete eller när du är och handlar. Genom att hålla dig sysselsatt kan detta fantastiska plagg hjälpa kroppen att vänja sig vid känslan och samtidigt reducera midjan gradvis. Du kan också prova och bära midjan tränare till gymmet för att öka termogena aktiviteterna och därmed effekten av din waist training.

En waist trainer kan enkelt användas under kläder vilket gör att det är ett perfekt sätt att träna din midja på medan du till exempel är på jobbet. Ha på dig din waist trainer under dina vanliga kläder till kontoret! Du kan sedan ta enkelt ta av den när du haft på den under tiden du bestämt.

4. Hur länge ska du bära den?

Enligt forskning bör du bara använda din midjetränare under sex veckor i taget för att få en säker och hälsosam effekt. Men alla är olika. Efter graviditeten sa Jessica Alba att hon bar sin midja tränare för 3 månader. Du kan även kombinera denna produkt med ett naturligt tillskott och få ut en större effekt.

Ha på dig din waist trainer mellan 3-6 timmar per dag. Arbeta dig gradvis upp till detta och ta alltid av den om det börjar kännas obekvämt. Läs mer här om waist trainer kombipack som kan hjälpa dig effektivt gå ner i vikt och få en plattare mage.

5. Vad bör du undvika?

Undvik att köpa en waist trainer som är för stor eller för liten. Om du köper en waist trainer som är för stor för dig så kommer du inte uppnå de resultat du önskar. Som tur är finns våra waist trainers i flera olika storlekar beroende på vad som passar just dig! Om du köper en midja tränare som är för liten så kan du få resultat men riskerar allt från obehag till ansträngd andning. Det är därför viktigt att aldrig spänna din waisttrainer för hårt!

Undvik också mycket stora måltider. De flesta dietister säger att det är bättre att äta flera små måltider per dag än tre stora per dag och detta stämmer även när du använder din midjetränare. Att äta mycket stora måltider kommer bara leda till att du obehag som din mage kan expandera och trycka hårt mot din waist trainer.

Undvik att använda din waist trainer under längre perioder än vad som är rekommenderat. Det kan vara att det känns bra för att du vant dig, men efter sex timmar är det bra att låta kroppen vila. Försök även att träna upp dig inför din waist trainer. Börja alltså inte med att använda den sex timmar per dag utan starta på en timme för att sedan sakta börja använda den under längre perioder.

Det är viktigt att man inte lägger allt på sin träningskorsett. Det vill säga, du måste fortfarande leva en hälsosam livsstil för att nå dina viktnedgångsmål. En träningskorsett kan hjälpa dig få smalare midja och öka förbränningen men om du äter snabbmat varje dag och inte rör på dig kommer du inte nå de mål du vill.

Andra intressanta artiklar