WeightWorld Logo

måndag - fredag | 09:00 - 18:00

Top 5-lista med naturliga fettförbrännare för trygg och effektiv viktminskning

Genom att boosta din matsmältning kan du hjälpa dig själv att bli av med kroppsfett och visste du att det faktiskt finns fettförbrännande mat som hjälper dig med det? Termogena livsmedel och kryddor kan faktiskt hjälpa dig till en trygg och säker viktminskning helt naturligt! Det finns flera olika typer av mat som fungerar som potenta fettförbrännare och vi har samlat våra 5 favoriter som hjälper dig få ut det mesta möjliga från din matsmältning. Läs vidare och ta reda på vad din inre motor behöver!

  1. Chillipeppar

    chillifrukter på stjälk med blad

    En av de absolut bästa fettförbrännande kryddorna för viktminskning är den heta chilipepparn. Den innehåller ett termogent ämne som heter “capsaicin”. Det anses ha positiva effekter på syresubstraten på grund av sina naturliga biogena egenskaper. Den är dessutom packad med mikronäringsämnen så det råder ingen tvekan om att chilipeppar främjar din hälsa och ditt välmående utöver att hjälpa dig nå dina viktminskningsmål. Men om du inte är ett fan av het och kryddstark mat kan du ändå ta del av chilipepparns fettförbrännande egenskaper med hjälp av fettförbränningstabletter med chilli i.

  2. Svartpeppar

    Svartpepparkorn på ett bord och i en träslev

    Näst på tur på vår lista av fettförbrännande mat och kryddor är svartpeppar. Svartpeppar har mängder med hälsofördelar, varav en är att den hjälper dig med din viktminskning. Den är laddad med nyttigheter, såsom A-, K-, och C-vitamin, mineralerna natrium, kalium, och kalcium, och kan verkligen hjälpa dig att boosta din matsmältning och bränna fett naturligt.

  3. Koffein

    en kopp med kaffe och utspridda kaffebönor

    Det finns en anledning till att man så ofta hittar koffein i ingredienslistan för fettförbränningstabletter och andra termogena kosttillskott. Koffein hjälper till att frigöra fett från dina celler och boostar matsmältningen. Kaffe innehåller också en uppsjö av biologiska sammansättningar som har en stimulerande och positiv effekt på matsmältningssystemet. Men kom ihåg att du vill undvika socker, mjölk och grädde för att verkligen maxa effekten av din morgonkopp. (1)

  4. Linfrön

    Överfull skål med linfrön och en sked

    LInfrön är naturligt rika på lösliga fibrer och när dom blandas med vatten skapas en klibbig substans som är mycket effektiv för att stoppa oönskade söt- och matsug. Välj krossade linfrön för bästa effekt.

  5. Grönt te

    en kopp grönt te omgiven av färska teblad

    Grönt te innehåller utöver koffein också katekin som är vetenskapligt testat och bevisat effektivt för att ha positiva effekter på det viscerala fettet. Att dricka grönt te med en hög koncentration av katekin har visat sig hjälpa till att minska nivåerna av LDL kolesterol och kroppsfett. (2)

Och då har vi gått igenom vår lista med våra top-5 termogena och fettförbrännande livsmedel och kryddor. Om du inte känner att du vill lägga till dem till din dagliga kost så kan du alltid hitta de verksamma ämnena i rena och potenta fettförbrännande tillskott. Leta efter termogena tillskott som kombinerar kraften från alla de ovanstående fettförbrännande kryddorna och livsmedlen för att få optimalt resultat. En del fettförbrännare är också berikade med essentiella vitaminer, mineraler och aminosyror för att ge din kropp en förstärkt boost och minska känslor av trötthet. Med en högpotent formula och maxad styrka ger dessa tabletter dig energin och fokusen du behöver för att nå dina hälso- och viktmål.

  1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7369170
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17557985

Andra intressanta artiklar

Rekommenderade Produkter

Dela med