• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

5 Sätt att Boosta Din Frukost

Påbörja dagen som du vill avsluta den! Detta gäller för att hålla dig i form, hantera din vikt eller bara försöka må bra i din egen kropp och maximera ditt eget välbefinnande. Så påbörja din positiva attityd och att ta hand om ditt välmående så fort du vaknat - med frukost!

Det kallas dagens viktigaste måltid av en anledning: för det utgör grunden för dagen framåt. Vilket är varför du aldrig ska hoppa över det! Det finns också några subtila förändringar som du kan göra dagligen för att få det bästa ur din frukost. Här är 5 ändringar för att boosta din frukost!

1. Problemet med mjölk

tre flaskor mjölk

Tyvärr finns det några mindre roliga sanningar du borde veta om mjölk. Det finns mjölk med mindre fett i, men de har ofta mer socker i sig än vanlig mjölk vilket gör att de är lika dåligt för vikt-kontroll. Studier har visat att vanlig mjölk är effektivare än fett-reducerad mjölk för kroppsförändringar. För övergripande hälsa är osötad soja eller mandelmjölk bra alternativ med sin uppfriskande smak och protein. Te och kaffe innehåller naturliga antioxidanter som mjölk neutraliserar … så försök dricka ditt kaffe svart eller med plantbaserad mjölk!

2. The Cereal Killer

skål med müsli

Flingor är en bra början på dagen, men tyvärr är många flingor fyllda med socker. Överväg att byta över till bran flakes eller icke-sockrad/hemmagjord müsli. På detta sätt får du i dig en näringsrik frukost som är hög i fiber vilket är bra för matsmältningen och bra bränsle för kroppen. Du kan även lägga till frukt, yoghurt och honung för förbättrad smak.

3. Brunt är inte fult

avokado toast

En annan viktig del handlar om vilken rostat bröd du har! Vitt bröd är inte bara mer bearbetat än brunt bröd. Det har också ett högre glykemiskt index, vilket innebär att det är gjort av kolhydrater som brinner eller omvandlas till fett snabbare! Brunt bröd, förutom att ha mer fiber, har lägre index och ger sålunda långsamma kolhydrater för långvarig energi. Överväg också att byta tråkigt smör och ost mot avokado eller organiskt jordnötssmör.

4. Säg hejdå till juicen

apelsinjuice

Den uppfriskande smaken av fruktjuice på morgonen är oslagbar, men tyvärr kommer det till en kostnad. Utan fiberen i själva frukten är fruktjuicer (särskilt de från koncentrat) bara vargar i fårkläder ... vargen är socker! Försök byta till tjocka hemlagade smoothies, eller om det är C-vitamin du vill ha, skära ut mellanhänder och ta C-vitamin tabletter upplösta i vatten.

5. Krydda till livet lite

kaffe och te

Vi vet alla att ingen frukost är komplett utan kaffet. Hur annars skulle vi klara oss genom de där första trötta timmarna på morgonen? Men vad många inte vet är att du kan lägga till ingredienser i dina varma drycker för att boosta de lite extra. Lägg till kanel i ditt kaffe för en kick till din ämnesomsättning, eller addera citron och ingefära i ditt te för samma ämnesomsättnings-boost och för att hjälpa kroppen avgiftas.