• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

15 effektiva livsmedel som kan bränna fett

Att äta fettsnålt behöver inte betyda att du hoppar över måltider och utelämnar ut dina favoriträtter. Nedan hittar du 15 av de bästa - och mest smakrika - livsmedlen som du bör ha i din varukorg som dessutom har visat sig kunna öka din kropps kaloriförbränning.

Jordgubbar

Det är viktigt att du identifierar de mest effektiva fettförbränningsmetoder som fungerar för din kroppstyp. Varje individ är olika. Om du tränar styrketräning eller fördrar att springa kan helt olika typer av livsmedel hjälpa dig och det finns flera olika vardagstips för att bli av med fett. Här kommer mer information om olika metoder och tips som du kan dra nytta av för att effektivt gå ner i vikt effektivt och hållbart genom att öka förbränningen och ett lågt kaloriintag:

  • Kanel: Kan hindrar dig från att lagra fett.
  • Äpplen: Innehåller antioxidanter, som hjälper till att hindra kroppen från att lagra fett. Antioxidanter är även väsentligt för att skydda kroppen mot fria radikaler
  • Sötpotatis: Är en låg-GI mat som hjälper dig att undvika fett främja spikar i blodsockeret och det kan även öka din fettförbränning.
  • Grapefrukt: kan Hindra kroppen från att lagra socker som fett och hjälper till att dämpa din aptit.
  • Grönt te: Kan hjälpa till att snabba upp din fettförbränning. De hjälper dig att sänka dina nivåer av enzymet vilket ökar det fettförbrännande hormonet noradrenalin. Grönt te är även det rikt på antioxidanter.
  • Yoghurt: Innehåller bakterier som faktiskt kan bidra till att minska mängden fett som kroppen absorberar och lagrar.
  • Chilipeppar: Har visat sig att capsaicin ett ämne som finns i chili hjälper till att öka proteinstrukturer i kroppen att bryta ner fett. Ett chilibaserat tillskott kan vara ett sätt att öka förbränningen naturligt.
  • Havre: Är fulla av fiber och låg i kalorier så en skål gröt på morgonen är perfekt för att få igång din fettförbränning genom att hålla dig mätt under en lång tid. Toppa med kanel och skivat äpple för att få i dig flera av dessa livsmedel på samma gång!
  • Kokosolja: Bör komma i första hand i ditt skåp eftersom det är hög i medellånga triacylglyceroler, en kemisk förening som uppmuntrar kroppen att bränna fett som energi. Kombinera kokosolja med kaffe är ett tips som både smakar bra, ger blandning av koffein och mättat fett din kropp en långvarig energikick. Kokosolja har dessutom flera olika användningsområden! I köket kan man använda kokosolja i det ena och det andra men det fungerar även utmärkt som hudkräm och hårinpackning på grund av dess mjukgörande egenskaper
  • Fet fisk: Påverkar ett hormon i kroppen som kallas leptin, som direkt påverkar din ämnesomsättning val att lagra kalorier som fett eller bränna dem.
  • Jordgubbar: Är rika på polyfenoler och bidra till att förbättra blodsockerkontrollen och minska fettlagring. De är också höga i C-vitamin, som hjälper stresshormonet kortisol för att påskynda din fettförbränning.
  • Magert kött: Protein orsakar att din kropp att bränna mer kalorier att smälta det. Effekten är störst med kött som är låg fetthalt, såsom kyckling eller kalkon. Du kan komplettera din måltid med aptitdämpande naturliga tillskott för att tillföra mindre kalorier och hjälpa dig att gå ner ytterligare i vikt.
  • Ägg: Är fulla av hälsosamma proteiner, de är också full av friska kolesteroler och aktivt minska nivån av dåligt kolesterol i blodet.
  • Avokado: Uppmuntrar fettförbränning tack vare deras rika utbud av omättade fetter vilket effektivt kan öka din fettförbränning. De innehåller också mannoheptulose, en förening som hämmar nedbrytningen av glukos, med hjälp fettförbränning i processen.
  • Blåbär: Är supereffektiva fettförbrännare. Blåbär kan öka ämnesomsättningen med 73%. Blåbär är även känt för att ha ett av de högsta värdena av antioxidanter!

Vart kan du mer göra för att öka förbränningen?

Det allra bästa och effektiva sättet att öka din förbränning på är genom att träna. Detta är något man kanske vet, men helst undviker. Svettiga, överfyllda gym är inte något som lockar alla. Men att röra på sig för att öka förbränningen är det som gör att man kan gå ner i vikt snabbt och på ett hållbart sätt. Sedan kan det vara hjälpsamt att äta livsmedel som även den hjälper till med förbränningen tillsammans med regelbunden motion för att öka viktminskningen.

Att motionera kan vara enkelt - mycket enklare och mindre läskigt än många tror. Det finns lätta övningar man kan göra hemifrån och man behöver varken gymkort eller dyr utrustning för att ta en promenad. Att gå ut och gå i rask takt är ett av de enklaste och bästa sätten att öka sin förbränning på. Sedan kan man avsluta med enkla övningar som till exempel knäböj, höga knän och armhävningar hemma. Dessa går utmärkt att göra utan varken utrustning eller tillgång till gym!

Avokado

En hälsosam kost bestående av till exempel dessa effektiva livsmedel som kan hjälpa till att bränna fett och att röra på sig regelbundet är A och O när det kommer till en hållbar viktnedgång. För att hjälpa till ännu mer kan man även använda sig utav fettförbrännande kosttillskott.

Hos oss på Weightworld erbjuder vi flera typer av effektiva produkter för fettförbränning som fungerar som kan hjälpa dig att öka din fettförbränning ytterligare. För att komma i form har vi produkter så som kan få igång din förbränning snabbt och effektivt. Våra produkter kan hjälpa dig komma igång med din viktminskning och göra att du mår bättre och känner dig hälsosammare.

Det finns flera 100 % naturliga produkter som ger kroppen en extra boost för att förbränna fett. Garcinia Cambogia är en superfood som har visat sig kunna ha fettförbrännande egenskaper. Denna superfood verkar även aptitdämpande vilket kan vara av hjälp om ens mål är att gå ner i vikt.

Läs mer direkt på vår hemsida för att få mer information om ökad fettförbränning eller kontakta vår kundtjänst om du har några frågor eller funderingar. Vår kundtjänst är redo att hjälpa dig måndag till fredag via telefon, live-chat eller e-mail om du skulle ha några frågor om hur du bäst kan komma i form och må bättre.

Andra tips för att bränna fett!

Sist men inte minst finns det några andra enkla saker du kan göra för att öka din fettförbränning.

  • Drick mycket vatten - Drick minst 8 glas vatten per dag. Om du blir uttorkad kan det sakta ner fettförbränningen i kroppen. Många väljer att dricka juice eller kaffe istället för vatten när de är törstiga, men kroppen mår allra bäst av ett stort glas vatten när den känner sig uttorkad.
  • Ät mindre mål men ofta - ät inte mindre! - Att svälta sig själv är något många försöker för att gå ner i vikt. Detta kommer ge motsatt effekt i slutändan. Kroppen känner av att den inte får i sig ordentligt med näring och detta påverkar fettförbränningen och ämnesomsättningen som båda två saktar ner för att hålla kvar den lilla näring den får i sig så länge som möjligt. Även om du planerar att ligga på kaloriunderskott “bara ett tag” tills du nått din målvikt kan detta ha konsekvenser som håller i sig för alltid då fettförbränningen och ämnesomsättningen kan saktas ner för gott.

    Ät istället mindre mål men ofta, detta håller igång förbränningen under hela dagen.
  • Drick kaffe - Kaffe har visat sig ha fettförbrännande effekter. Eftersom många förlitar sig på en kopp kaffe för att komma upp på morgonen kan detta vara väldigt goda nyheter! Om man inte gillar kaffe kan man istället dricka grönt te, även det har visat sig ha denna effekt på förbränningen.
  • Ät en ordentlig frukost - Skippa aldrig frukosten! Det är ingen myt att frukosten är det viktigaste målet under dagen för det sätter tonen för hur resten av dagen kommer se ut. Äter du en ordentlig frukost kommer ditt blodsocker och energi ligga på en bra nivå under dagen och de som äter en bra frukost konsumerar oftast mindre kalorier än de som äter mindre eller inte äter frukost alls.