• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Öka förbränningen som Kourtney Kardashian

I Kardashian familjen finns ordet diskretion helt enkelt inte. Men samtidigt som det definitivt inte finns några hemligheter i deras liv har vi inte har något emot att ta några tips från den första familjen av världen av reality shower. Till exempel: Hur kan de hålla sina kroppar i så perfekt form, särskilt efter att ha fått barn?

Tack vare Kourtney Kardashians ständigt aktiva flöden på sociala medier har vi kunnat se stjärnarns viktminskningsprogram som hon följt efter att hon fött sitt tredje barn och hur hon har gjort för att aktivt öka förbränningen i kroppen. Den 152 centimeter långa stjärna, gick ner till 54 kilon efter sin graviditet och har tillkännagivit på Instagram att hon "bara har" 3 envisa kilon att gå ner tills hon når sitt viktminskningsmål! Kourtney har arbetat hårt för att bli av med sina graviditetskilon och för att öka förbränningen. Hennes livsstilstips kan även hjälpa dig att gå ner i vikt snabbt och öka förbränningen. Nedan beskriver vi hennes tricks för att komma i form och berättar hur du kan få liknande resultat hemma och öka förbränningen!

KARDASHIANS TIPS # 1: Hitta en träningskompis

Kourtney postade ett foto av henne och en vän nyligen under ett träningspass och det är något hon själv har sagt är hemligheten till hennes framgång för att öka förbränningen. Det är lättare att inte ge upp när det blir jobbigt om man tränar med en kompis - då finns det någon som pushar än och man vill helst inte vara den som lägger ner sina vikter först!

Varför fungerar det: Folk tränar i genomsnitt 34 minuter längre med en vän än de gör när de tränar på gymmet ensamma, enligt American College of Sports Medicine. Och ju längre du svettas desto snabbare kommer du att nå dina mål samtidigt som du kan öka förbränningen snabbare! Nästa gång en vän ber dig att följa med på en klubb eller afterwork, föreslår att ni tar en promenad eller provar en ny träningsklass i stället och tillsammans jobbar med att öka förbränningen!

KARDASHIANS TIPS # 2: Ta inte bort det du gillar

donuts med glasyr

Kourtney lägger då och då in foton på Instagram som inte har med träning och strikta dieter att göra. Nyligen la hon upp ett foto av en läcker Nutellapizza som grillades över en öppen eld. TV-stjärnan är har sagt tidigare att hon vanligtvis mumsar på färska proteinsmoothies, vegetariska soppor, magert kött och sallader och andra livsmedel som kan bränna fett men hon inte berövar inte sin kropp något sött när begäret slår till och det är sannolikt en av anledningarna till att hon har gått ner så pass mycket och orkat kämpa så hårt vilket faktiskt hjälpt henne att öka förbränningen!

Varför fungerar det: Även om Nutella är allt annat än hälsosamt eller kan öka förbränningen så säger hälsoexperterna att det faktiskt kan hjälpa dig att gå ner i vikt om du tillåter dig själv något sött ibland. Ibland kan en dessert hjälpa till med din viktminskning och faktiskt hjälpa dig att öka förbränningen genom att avvärja känslor av utsatthet och anfall av överätande enligt dietisten Cassie Björk. Det kan göra det lättare att hålla fast vid din hälsosam kost och livsstil under en lång tid.

Så unna dig! Du kommer inte gå upp i vikt av en ruta av din favoritchoklad, inte ens om du äter hela chokladen. Visserligen kommer det synas om du gör detta varje dag, men någon gång ibland skadar det ingen att njuta av det goda livet har att erbjuda.

KARDASHIANS TIPS # 3: Starta dagen med energi & öka förbränningen

skål med gröt

Den hälsomedvetna mamman postade ett foto av hennes frukost för några veckor sedan. Rubriken löd: "Måndagmorgon frukost. Ekologisk havregrynsgröt med mjölk, bananer och kanel."

Varför fungerar det: Förutom att vara mer mättande än andra populära frukostalternativ är havre rik på något som kallas resistent stärkelse vilket hjälper till att öka förbränningen. Som namnet antyder, är den resistent mot nedbrytning så att kroppen inte kan absorbera så många kalorier från varje molekyl. Kourtney lägger till kanel till hennes frukost för andra anledningar än dess goda smak. Kryddan innehåller även kraftfulla antioxidanter som kallas polyfenoler vilka kan minska ansamling av fett och öka förbränningen. Det tyder på att lägga till kanel till måltider kan hjälpa öka förbränningen och kontrollera aptiten. Med så mycket vetenskap som arbetar till hennes fördel. Har det visat sig att regelbundet äta havre är en av anledningarna att Kourtney tappat så mycket i vikt under så pass kort tid. Börja med en liknande frukost hemma du också för att öka förbränningen ytterligare!

Tänk också på att en ordentlig frukost kommer göra att du håller dig mätt längre. Om man äter magert på morgonen eller helt skippar frukosten blir det ofta att man smyger iväg till fikarummet hela morgonen fram tills lunchen.

KARDASHIANS TIPS # 4: Detox te

tekanna och tekopp

Kourtney är en känd älskare av fitness tea för att öka förbränningen och hon säger sig starta och avsluta varje dag med en kopp detox te för att öka förbränningen vilket hjälpt henne att tappa över 20 kilo. Hon säger att hon älskar resultatet från teet vilket gett henne mer energi och mindre sötsug och säger att det är ett av huvudanledningarna till att hon har gått ner så mycket i vikt då det hjälpt henne att öka förbränningen.

Varför fungerar det: Ett fit tea som kan öka förbränningen är ett speciellt te baserat på förbränningsökande naturliga ingredienser och genom att dricka ett te så som Slimming fit tea från Somatox kan du öka förbränningen och orken. Detta gör att du orkar träna mer och får ut mer av din träning och öka förbränningen. Ett detox tea är även ett bra sätt att “börja om på ny kula” då man renar kroppen från gifter och slaggprodukter vilket kan ge än kickstarten man behöver.

KARDASHIANS TIPS # 5: Väg dig

vikt våg

Efter att Kourtney fött sitt andra barn, Penelope, tränade Kardashian mamman hårt och tappade över 50 kilo, och hon tar regelbundet bilder på vågen och publicerar på instagram för motivation i hennes kamp för att öka både motivation och resultat.

Varför fungerar det: Även om numret på vågen är inte det enda sättet att bedöma framgång för viktminskning och öka förbränningen visar att de som undviker att väga sig är mindre benägna att uppnå och bibehålla sina mål än de som inte gör det. Kliv på vågen varje onsdag (att väga sig på onsdag ger den mest exakta vikten för dig som jobbar för att öka viktnedgången då det är mitten av veckan) för att se till att vikten går åt det håll du vill!

Det är dock viktigt att komma ihåg att vikt är bara ett nummer och man måste mäta muskelmassa också. Du kan nämligen gå upp i vikt av att du får mer muskler eller bär på mycket vatten i kroppen. Det kan alltså hända att man går upp i vikt av att träna istället för att vågen går nedåt. Detta betyder inte att kroppen ändras på ett negativt sätt utan är för att muskler väger. Så glöm inte att numret på vågen inte alltid betyder att du inte gör bra ifrån dig!