• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

Hur du ökar dina energinivåer med diet och motion

Brist på energi kan visa sig som ömmande muskler eller en trötthetskänsla som aldrig går över oavsett hur mycket du vilar. Detta går att motverka om du tänker på vad du äter, hur du motioner och vilka tillskott du tar. Denna artikel kommer beskriva hur magnesiumintag, kosttillskott såsom green coffee, din kost och motion kan öka din energi.

Du kanske tycker att det är svårt för att hålla sig koncentrerad under längre tidsperioder och du kanske känner hur ditt tålamod minskar samtidigt som din nivå av frustration stiger. Om detta börjar låta bekant finns det flera sätt du kan öka dina energinivåer och din ork på, några av dessa metoder kan verka uppenbara medan andra kan vara sådant du aldrig tidigare tänkt på och inkludera kost så väl som kosttillskott med grönt kaffe som kan hjälpa dig öka din ämnesomsättning . Den goda nyheten är att det finns en lösning på dina problem med låga energinivåer och brist på ork!

För att hjälpa dig att öka din energi har vi samlat råd från ledande hälsoexperter direkt här för att hjälpa dig öka din energi. Prova en, två eller tio av dessa tips och du kommer garanterat att öka dina energinivåer effektivt med motion, kost och tillskott så som green coffee!

Öka ditt magnesiumintag

Att äta en balanserad kost kombinerat med ett tillskott med green coffee kan bidra till att tillgodose ditt behov av vitaminer och mineraler. Men om du äter tillräckligt nyttig mat och fortfarande känner dig orkeslös kan du ha magnesiumbrist.

Magnesium behövs för mer än 300 biokemiska reaktioner ska fungera i kroppen, bland annat behövs det för att omvandla glukos till energi. I en studie som gjorts vid Department of Agriculture Human Nutrition Research Center i visade det sig att kvinnor med magnesiumbrist hade högre hjärtfrekvens och krävde mer syre att göra fysiska aktiviteter än de som hade normala nivåer av magnesium. I huvudsak behövde deras kroppar arbeta hårdare. Du kan även få i dig magnesium med ett tillskott så som grönt kaffe för effektiv viktminskning.

Det rekommenderade dagliga intaget av magnesium är cirka 300 milligram för kvinnor och 350 milligram för män. Detta kan du uppnå genom att ta ett tillskott som till exempel green coffee. För att se till att du får tillräckligt med magnesium är det rekommenderat att du kompletterar din kost med:

  • En handfull mandlar, hasselnötter eller cashewnötter till din dagliga kost
  • Öka ditt intag av fullkorn, särskilt kli och spannmål
  • Ät mer fisk såsom hälleflundra
  • Tag ett kosttillskott så som Green coffee

Rör på dig

kvinna som springer

Även om det kan verka som om att röra sig när du känner dig utmattad är den snabbaste vägen till känner mer utmattad - är detta tvärtom! Experter säger att ökad fysisk aktivitet - särskilt promenader - ökar energi. Promenader är lätta att göra, du behöver varken några förkunskaper eller utrustning och du kan göra det var som helst.

I ett experiment som utförts av Robert Thayer, PhD, vid California State University, visade det sig att en rask 10 minuters promenad inte bara ökade energinivåerna samt ledde till ökad energi som varade mer än 2 timmar. Och när de dagliga 10-minuters promenader fortsatte under tre veckor förändrades även de dagliga energi- och humörnivåerna till det positiva.

Försök att få in en 30 minuters promenad varje dag. Dela upp det på morgonen och kvällen om det är enklare att få in i schemat på det sättet. Du kommer snart märka att du har mer energi och det kan leda till att du blir mer motiverad till att träna.

Ta en tupplur

Forskning har visat att informationsöverflöd kan göra att din energi minskar. Studier av National Institutes of Mental Health fann att en 60-minuters tupplur kan vända effekter och göra att du blir piggare samtidigt som det kan det också kan hjälpa dig att bättre minnas det vi har lärt oss.

Ibland är anledningen till låg energi så enkel som att vi inte får nog med sömn. Se till att du går och lägger dig i tid på kvällarna för att få 8 timmars sömn. Man tror ofta att man klarar sig på mindre än vad man faktiskt gör, men du kommer garanterat märka stor skillnad på ditt humör och din energi om du ser till att få nog med sömn.

Hoppa inte över frukosten

Studier visar att folk som äter frukost är på bättre humör och har mer energi under dagen. Det är viktigt att ge kroppen näring så snart efter att du har vaknat för att öka kroppens tillförsel av bränsle vilket får igång kroppen för resten av dagen. Missar du någon måltid under dagen leder detta till en total ökad känsla av trötthet. För att ytterligare öka dina energinivåer kan du även ta ett kosttillskott med green coffee och få igång din energi och förbränning direkt på morgonen.

En bra frukost håller dig mätt tills det är dags för lunch och gör så att du slipper småäta och håller dina energinivåer på samma nivå under dagen. Testa att äta havregrynsgröt till frukost och toppa med färska frukter och bär.

Ta ett vitaminrikt kosttillskott

Inför du ett kosttillskott i din dagliga rutin kan det effektivt hjälpa dig att sänka dina nivåer och verka lugnande mot stress.Green coffee Pure cafe vert är ett effektivt tillskott som ökar dina energinivåer och hjälper dig att få igång din förbränning. Green coffee innehåller koffein som ytterligare hjälper dig att få mer energi. Det är rekommenderat att du tar green coffee med vatten då även en lätt uttorkning du känner dig trött och slö. Detta är särskilt viktigt för att öka energi efter träning.

Green Coffee är gjort på orostade kaffebönor som kan bidra till både ökad fettförbränning och energi på ett naturligt och effektivt sätt. Kosttillskottet är 100 % naturligt och lämpligt för veganer. Detta kan vara mer effektivt än allt kaffe man annars dricker eftersom de bönorna har rostats vilket kan leda till att viktiga näringsämnen försvinner.

Minska stress och lär dig att hantera ilska

kvinna som mediterar

Stress är ett resultat av ångest och ångest förbrukar en hel del av vår energi enligt forskare vid Fordham University i Bronx, New York. Stressen lämna dig mentalt och fysiskt utmattad även om du har tillbringat dagen i sängen. Ofta så leder låga nivåer av kronisk stress ofta till minskade energinivåer. Tillskottet green coffee kan hjälpa dig att minska dina stressnivåer och hjälpa dig hantera ilska. Green coffee verkar lugnande samtidigt som det ökar förbränningen.

Den goda nyheten är att vi kan motverka dessa energibovar genom att införa flera avslappningsaktiviteter i våra rutiner. Det hjälper för många människor att hitta lättnad i lugna sysselsättningar såsom att lyssna på musik, läsa en bok eller bara prata i telefon. Vad som är avkopplande för dig kommer att minska spänningen och som kommer att bidra till att öka energi.

Stressiga känslor och tankar kommer ofta när man ska sova. Det kan då bli svårt att somna för att man ligger och oroar sig över olika saker vilket leder till att man är trött och känner sig hängig dagen efter. Ett tips är att öva på att “stänga av” vissa tankar. När du ska sova föreställ dig att du lägger undan de stressiga, jobbiga tankarna i en låda. Visualisera att du lägger ett lock på lådan. Varje gång tankarna kommer smygandes så påminner du dig själv om denna låda och att ett lock håller tankarna borta. Det kanske låter flummigt, men är faktiskt en vanlig övning inom KBT terapi som hjälper än att hantera ångest.

Ät mer fullkorn och mindre socker

Det viktigaste här är att hålla blodsockret balanserat så energinivåerna är konstanta. När du äter söt mat uppstår en ökning i blodsocker vilket ger dig en explosion av energi men som sedan sjunker snabbt och gör att din energi plötsligt försvinner.

Om du äter mycket fullkorn får du en långsam och jämn frisättning av bränsle vilket kommer göra din energi mer konsekvent och balanserat. Green coffee kan hjälpa dig att minska sötsuget, och lusten att småäta. Vid dagens slut kommer du att känna mindre trött om du äter mer fullkorn och mindre socker.