• Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Gäller på utvalda produkter

  • Dataskyddsförordningen

    Dina uppgifter är säkra hos oss

De 12 mest effektiva sätten att gå ner i vikt

Alla känner dig ibland helt slut och orkeslösa och då kan det vara bra med några effektiva tips med rätt näringsintag, vila, motion och bantningspiller som kan öka energinivåerna på det mest effektiva sättet.

Några klassiska tecken på utmattning är ömmande muskler eller en övergripande trötthetskänsla. Detta kan också leda till en bristande lust att utföra många av de aktiviteter som du brukade älska. För att reda ut de mest effektiva sätten att öka din energi frågade vi hälsoexperter som tillsammans har sammanställt denna lista över de mest energigivande sätten att komma in form med bantningspiller. Prova en, två, eller alla tips kombinerat med ett bantningspiller för viktnedgång så bör du märka att dina energinivåer och din viktminskning ökar lavinartat!

1. Öka ditt Magnesiumintag

Att äta en balanserad kost i kombination med bantningspiller kan bidra till dina vitaminer och mineraler behov tillgodoses och att din förbränning ökar. Men om du fortfarande känner dig orkeslös så kan du ha en magnesiumbrist.

Detta mineral behövs för mer än 300 biokemiska reaktioner i kroppen och kan bland annat bryta ner glukos till energi. Så när magnesiumnivåerna är lite låg kan energin minska.

Flera studier har visat att personer med magnesiumbrist har högre hjärtfrekvens och kräver mer syre för fysiska aktiviteter än de med normala magnesiumnivåer. I huvudsak fick personernas kroppar med brist arbeta hårdare med tiden vilket ledde till en känsla av orkeslöshet.

Det rekommenderade dagliga intaget av magnesium är cirka 300 milligram för kvinnor och 350 milligram för män. För att se till att du får tillräckligt, kan du prova dessa tips förutom att äta ett naturligt bantningspiller:

  • Tillsätt en handfull mandlar, hasselnötter eller cashewnötter till din kost.
  • Öka ditt intag av fullkorn, särskilt kli och spannmål.
  • Ät mer fisk, särskilt lax, tonfisk och hälleflundra.

2. Promenera

Även om det kan verka som om att röra sig när du känner dig utmattad är den snabbaste vägen till känna sig mer utmattad, är det tvärtom. Experter säger att ökad fysisk aktivitet - särskilt promenader - ökar energin och det är viktigt att kombinera aktivitet med i samband med att du tar ett naturligt kosttillskott eller bantningspiller!

"Jag gillar att gå eftersom det alltid är tillgängligt, lätt att göra, du behöver ingen utbildning eller utrustning och du kan göra det var och när som helst", säger Rita Redberg, MD, rådgivare till American Heart Association.

I experiment utförda av California State University, visade det sig att en energisk 10 minuters promenad ökade inte bara ökade energin utan att effekterna varade upp till två timmar. Och när de dagliga 10-minuters promenader fortsatte i tre veckor ökade även de totala energinivåer och humör nivåerna och detta är ofta mycket effektivt i kombination med intag av ett bantningspiller.

3. Tag en tupplur

Forskning har visat att informationsöverflöd och när vi driver våra hjärnor för hårt kan minska din energi. Studier av National Institutes of Mental Health fann att en 60-minuters tupplur inte kan minska effekterna av informationsöverflöd, utan det kan det också hjälpa oss att bättre behålla vad vi har lärt oss! Du kan även använda dig av bantningsplåster som ökar ämnesomsättningen om du vill gå ner i vikt effektivt utan bantningspiller i kapselform.

4. Hoppa inte över frukost - eller något annat mål

Studier visar att folk som äter frukost rapport är på bättre humör, och har mer energi under dagen och detta är en annan viktig del att inte glömma i samband med att du tar ett bantningspiller eller andra typer av naturliga kosttillskott.

5. Minska stress och hantera ilska

En av de största energibovarna är stress. Stress är ett resultat av ångest och ångest förbrukar en hel del av vår energi.

Liksom oro eller rädsla så kan stressen lämna dig mentalt och fysiskt utmattad - även om du har tillbringat dagen i sängen vilket minskar effekten av ditt bantningspiller. Oftare kan låg men kronisk stress urholka energinivåer så att du känner dig mer och mer stressad.

Den goda nyheten är att vi kan motverka stress genom att införa avkopplingsaktiviteter i under dagen. Du kan även minska stress med ett naturligt bantningspiller så som Garcinia Cambogia som är stressminskande. Till exempel så har ökad motion visat sig kunna minska effekterna av stress och ilska, samt att utföra lugnande sysselsättningar: lyssna på musik, läsa en bok, eller bara prata i telefon.

Vad som avkopplande för dig kommer att minska spänningar och som kommer att bidra till att öka energi.

6. Gör en måltidsplan

Räkna kalorier för att uppnå en hållbar viktminskning. Att äta den mängd kalorier som din kropp behöver för att fungera korrekt hjälper dig att göra din egen personliga hälsosam kost plan och gå ner i vikt på ett sätt som är snabbt och även hållbar. Dina individuella kaloribehov varierar beroende på ålder, kön, längd och aktivitetsnivå. Det finns enkla online räknare för viktminskning som du kan använda för att bestämma mängden kalorier du ska konsumera varje dag.

Du kan också räkna ut hur mycket du bör äta genom att schemalägga dina måltider i samråd med en dietist eller läkare för att diskutera dina mål med din viktminskning, särskilda kostbehov, nuvarande matvanor och potentiella förbättringsområden och dessa behov och mål kan ofta kombineras effektivt med och leda till en ökad viktminskning med naturliga tillskott .

Välj mat med en hälsosam balans av grönsaker, frukt, fullkornsprodukter, bra fetter och magert protein. En typisk tallrik bör fyllas med hälften grönsaker eller frukt, fullkorn och magert protein om du är ute efter att uppnå en viktminskning.

7. Ät mat som dämpar aptiten

Att äta balanserade måltider kommer inte bara ge dig lågt kaloriinnehåll kost, det kommer också att bidra till att minska din aptit så att du inte kommer att överäta och förhindra dina planer att gå ner i vikt. Det finns vissa livsmedel som kan hålla dig mätt i timmar. Försök att införliva följande livsmedel i din kost:

  • Grapefrukt
  • Gröt
  • Äpplen
  • Ägg
  • Ingefära
  • Nötter
  • Bladgrönsaker
  • Potatis
  • Mörk choklad
  • Kryddstark mat

8. Gör en matdagbok

Skriv ner varje måltid, mellanmål och den dryck du konsumerar samt de ungefärliga mängderna för en hel vecka om du vill uppnå en viktminskning. Att skriva ner vad du äter hjälper faktiskt oss att förbli uppmärksam på vad vi tillsätter in i våra kroppar och fungerar som en drivkraft för att hålla sig frisk. Om du kan skriva ner antalet kalorier som du får i dig för varje måltid eller mellanmål du äter är det en bra början för att få kontroll på ditt kaloriintag och uppnå en effektiv viktminskning och är ett av flera tips för ökad förbränning.

Glöm inte att skriva ner drycker, kryddor och andra tillägg till din dagliga kost.

9. Identifiera ditt behov och planera

Om du vet din dina svagheter kan du planera för dem – fyll ditt skafferi med hälsosamma mellanmål för att undvika sötsug eller suget efter chips. Om du inte köper ohälsosamma livsmedel kommer du att bli mindre benägna att misslyckas med din diet och din viktminskning.

10. Kontrollera dina portionsstorlekar

Se till att du har lämpliga portionsstorlekar i din måltidsplan för att uppnå en viktminskning. Till exempel kan ett hälsosamt mellanmål med mandel och torkade tranbär förvandlas till en stor kalorikälla om du inte kontrollerar mängden du äter. Dessutom kan dina mellanmål förberedas i förväg och hjälpa dig att undvika överätande och kan göra det bekvämt att ta ett hälsosamt mellanmål.

En liten bit mörk choklad är ofta effektivt för att bli av med sötsuget och uppnå viktminskning. Gör en lista innan du går till mataffären och handla inte hungrig. Det är även rekommenderat att sänka kostnaderna genom att veckohandla och säsongsbetonade råvaror och på samma gång kan du effektivt gå ner i vikt.

11. Hoppa inte över måltiderna

Ät en hälsosam frukost ökar din ämnesomsättning tidigare på dagen och håller dina energinivåer höga, och detta kan hjälpa dig att motstå frestelsen av hög snacks hela dagen.

Planera att äta ett litet mellanmål eller måltid varje två till fyra timmar för att hålla din ämnesomsättning aktiv. Att äta regelbundet också håller blodsockret stabilt och minskar ohälsosamma kalorier. Undvik områden i mataffären som erbjuder läsk, kakor, glass, pizza och andra högförädlade livsmedel, så är du mindre benägna att köpa ohälsosamma alternativ. Om du inte kan se dem, kan du inte frestas av dem.

12. Välj smart

Välj smarta ersättningsprodukter för din favoritmat om du vill uppnå en viktminskning. De flesta livsmedel har nyttigare motsvarigheter som gör att du kan njuta av dina favoriträtter utan onödigt fett, socker och kalorier. Genom att byta ut kaloririka bearbetade livsmedel och drycker mot hälsosammare alternativ kan du gå ner i vikt snabbare.

Överväg att äta vegetariskt några dagar i veckan. Genom att ersätta kött med näringsrika livsmedel som bönor, tofu, eller linser, kan du minska stora mängder av ditt dagliga kaloriintag samtidigt som du lägger många näringsämnen till din diet. Behöver du extra hjälp finns det mängder av kosttillskott och produkter för viktminskning så som Belly XS för effektiv viktnedgång.

Ät läcker frukt till efterrätt i stället för en bearbetad kaka är också effektivt för att uppnå viktnedgång. Byt chips och godis till mellanmål som är näringsrikt och lågt i kalorier och fett. Prova att kombinera ost med en av druvor, sprida jordnötssmör på några kex eller doppa skivad röd paprika i ett par matskedar hummus.