Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Vardagstips för att bli av med överflödigt fett

Vad som är värre är att om matbristen fortsätter kommer du att börja bränna muskelvävnad, vilket gör att du går upp i vikt. Din ämnesomsättning minskas ytterligare och du kan effektivt gå upp i vikt. Här följer några tips på hur du kan bli av med öka din fettförbränning med enkla vardagstips.

Att gå ner i vikt handlar inte om att äta mindre; det handlar om att äta mer näringsrik mat, att äta bra kalorier som håller dig mätt hela dagen. Det är viktigt att äta kost som kan öka din fettförbränning. Äter du fel eller för lite mat skickar det en signal till din kropp som säger, "Jag svälter här!" Och din kropp reagerar genom att minska din ämnesomsättning att hålla fast vid befintliga fettdepåer.

Ät mer protein

Din kropp behöver protein för att behålla muskelmassa. Det har hävdats att nuvarande rekommenderade dagliga intaget av protein är för lågt och genom att öka det kan du öka förbränningen effektivt. Du kan även få i dig protein med hjälp av vissa produkter och på så sätt öka din fettförbränning med naturliga tillskott.

Lägg till magert kött, nötter och mager yoghurt, till varje måltid och mellanmål för att effektivt öka ditt intag av protein. Det har visat sig att protein kan öka din fettförbränning med så mycket som 35 procent.

Ät ekologiskt när du kan

Det har rapporterats att de som äter mat med bekämpningsmedel har betydligt svårare att förlora vikt.

Naturligtvis är det inte alltid lätt att hitta-eller råd-ekologiska produkter. Men i allmänhet, konventionellt odlade objekt som du fäster avokado, grapefrukt, bananer-är bra. Men väljer ekologiskt när man köper selleri, persikor, jordgubbar, äpplen, blåbär, nektariner, sött paprika, spenat, grönkål och grönkål, körsbär, potatis, och importerade druvor; De tenderar att ha de högsta nivåerna av bekämpningsmedel.

Res dig och stå upp

Oavsett om du sitter eller står i arbetet kan det spela så stor roll för din midja som din träningsrutin. För att hålla detta enzym aktivt och öka fettförbränningen så bör du bryta långa perioder av stillestånd genom att stå upp, till exempel när du pratar i telefon.

Tag ett naturligt tillskott

Om du behöver extra motivation och hjälp med att gå upp i vikt och vill öka din fettförbränning har vi flera olika naturliga tillskott som kan hjälpa dig. Alli viktminskningskapslar är speciellt framtaget och godkänt preparat för viktminskning hos de som har ett BMI på 28 och över. Dessa kapslar fungerar extremt aptitminskande och är det enda receptfria tillskott för ökad viktminskning som godkänts och bevisats fungera.

Drick kallt vatten

Genom att dricka 6 koppar kallt vatten om dagen kan vilometabolismen höjas med ca 50 kalorier dagligen. Detta är tillräckligt för att kasta bli av med 2,5 kilo under ett år, med i huvudsak ingen extra ansträngning. Ökningen kan komma från det arbete som krävs för att värma vattnet till kroppstemperatur.

Ät kryddigt

Det visar sig att capsaicin, det ämne som ger chilipeppar sin värme också kan öka din fettförbränning. Genom att äta ca 1 matsked hackad paprika (röd eller grön) ökar du din förbränning. Detta är ett av många enkla tips för ökat förbränning och resulterar till en tillfällig uppgång i ämnesomsättningen på cirka 23 procent. Du kan enkelt fylla på nivåerna med chillipeppar genom att lägga till salsa och chilikrydda på maträtter så som pizza, pasta, och sallader.

Ät frukost på morgonen

Att äta en näringsrik frukost får igång din fettförbränning så det är ingen tillfällighet att de som hoppar över denna måltid har 1-1/2 gånger så stor risk att bli överviktiga. Desto nyttigare din första måltid är, desto bättre resultat kommer du att få. Det har visat sig att de som åt en välbalanserad frukost hade ett längre fettförbränning än de som inte gjort detta. .