Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Undvik dessa livsmedel för en platt mage

Att du bär runt på några extrakilon beror på att du konsumerar fler kalorier än du bränner genom motion. Ingen mat lägger särskilt fett till magen, dock - det bidrar till fett över hela kroppen, vilket inkluderar din mage.

På samma sätt kommer att undvika vissa livsmedel inte specifikt göra magen plattare. Det hjälper dig dock att gå ner i vikt överlag. I allmänhet bör livsmedel som innehåller mycket socker eller kolhydrater och livsmedel som är svåra att sluta äta vara det första att sluta med när du vill gå ner i vikt och få en platt mage fort.

Godis och läsk

Godis och andra sötsaker innehåller bara kalorier, och massor av dem. Enligt Walter Willett, näringslärare vid Harvard, är det första du bör undanröja om du vill tappa magfett är mat med högt kaloriinnehåll och lågt näringsvärde. Med 150 tomma kalorier per burk, är läsk en särskilt dålig form av sötsak för dietändamål. För många människor är att dricka läsk en naturlig del av lunchen eller middagen. Genom att helt enkelt byta ut detta mot vatten eller iste, kan du dra av hundratals kalorier per vecka från din diet.

Snabbmat

En enda snabbmats-måltid uppgår ofta till mer än 2.000 kalorier, det rekommenderade kaloriintaget för en hel dag. För att göra saken ännu värre många dåliga fetter och har lågt näringsvärde.

Alkohol

Enligt Willett visar forskning på att en alkoholhaltig dryck varje dag kan bidra till att minska risken för hjärtsjukdom. Emellertid medför alkohol två problem. Precis som godis har den ett högt kaloriinnehåll med lite näring. Att dricka alkohol leder dessutom ofta till att man dricker mer alkohol. En enda kväll där du är ute och dricker kan innebära att du får i dig tusentals kalorier som du annars skulle varit utan.

Mejeriprodukter

Willet konstaterar att mejeriprodukter - även om de är en bra källa till kalcium - också är rika på kolhydrater och dåliga fetter. När du försöker tappa magfett är det bättre att få ditt kalcium från gröna bladgrönsaker och andra alternativ med lågt kaloriinnehåll. Vill du ha en ytterligare hjälp på vägen kan Retenix vätskedrivande tabletter effektivt hjälpa dig att uppnå en platt mage.

Raffinerat spannmål

Raffinerat spannmål är rena kolhydrater, och ger din kropp en sockerkick som är likvärdig till den du får när du äter godis. Kalorierna från denna sockerkick är illa nog, men när den snabba blodsockertoppen börjar din kropp att känna sig hungrig igen. Dr Mehmet Oz, medförfattare till "Du: Instruktionsboken" rekommenderar att äta helt och vildvuxet spannmål, som släpper från sig sina kolhydrater långsammare.

Fruktjuice

Fruktjuice är lurig. Det kan innehålla många viktiga näringsämnen, men oftast även mycket socker. Willett noterar att många människor verkar göra skillnad på "matkalorier" och "dryckkalorier," och tar inte hänsyn till effekten av deras vätskeintag. Även om det är okej med ett glas på morgonen, bör du inte göra juice till din standarddryck.

Snacks

Snacks såsom chips, naturgodis och pretzels är okej med måtta, men precis som godis har de högt kalorivärde och lågt näringsvärde. Som snacks till mellanmål rekommenderar vi grönsaks-sticks eller en bit frukt för att få en platt mage hemma.

Potatisar

En enda bakad potatis har nästan samma effekt på kroppen som en matsked rent socker. Precis som raffinerat spannmål är dessa knölar laddade med tomma kalorier. Och precis som när du äter raffinerat spannmål blir kroppen hungrig igen när din sockerkick är över.

Majssirap med hög fruktos

Även om det inte precis är en maträtt, så kombinerar denna vanliga ingrediens problemen med godis och raffinerat spannmål. Fruktos är ett socker som höjer kalorivärdet i maten utan att tillföra några näringsämnen. Här kan du läsa mer tips för att uppnå en platt mage på 1 vecka. Vad än värre är, så bevisar nyss utförda studier att majssirap stör ut kroppens förmåga att inse att den är mätt. Detta innebär att du inte bara äta livsmedel som gör dig tjock, men du kommer förmodligen att äta mer av dem än vanligt för att få en platt mage.