Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Tips för att bli av med fett på magen

Styrketräning och övningar på gymmet hjälper dig att forma och tona magmusklerna men de kan inte trimma kroppsfett på övre delen av magen och öka förbränningen på vissa områden. Det enda sättet att bli av med överskotts fett på magen är genom en kombination av hälsosam kost och konditionsträning.

Om du minskar totalt 3 500 kalorier per vecka, kommer du att förlora ett kilo i snitt och öka förbränningen effektivt. Du kan inte rikta in dig på ett speciellt område där just du vill bli av med fett och öka förbränningen men du kan bränna kroppsfett på alla de områden som du tenderar att lagra det med dessa tips inklusive den övre delen av magen.

Steg 1

Byt fet mat mot färska grönsaker, frukter och bär. Ät en skål med bär i stället för en påse chips. Fokusera dina måltider på fullkorn, gröna bladgrönsaker, grönsaker, frukt, baljväxter och nötter i stället för kött, raffinerat socker, raffinerade kolhydrater och animaliskt fett. Du kommer därmed att minska ditt kaloriintag och fylla på kroppens förråd av fiber och öka förbränningen.

Steg 2

Motionera dagligen. Övningar såsom jogging, löpning, dans, simning, gå i trappor, kampsport, kickboxning, inlines, tennis och gymnastik bränner 500 kalorier eller mer per timme. Gör denna typ av träning en timme dagligen och du kan förlora cirka 1 kg kroppsfett per vecka.

Steg 3

Håll din träning utmanande. För att öka förbränningen och komma i form behöver du utmana dig själv. Du kan öka mängden fett du bränner genom att göra 30 sekunders hastighetsintervall under träning. Öka intensiteten var femte minut, genom att göra utfall, hoppa hopprep eller springa snabbt under 30 sekunder. Du kan dessutom kombinera detta med naturliga fettförbrännare för viktnedgång.

Steg 4

Bygg muskelvävnad och öka förbränningen. Eftersom kvinnor tenderar att ersätta muskel med fett när de åldras kan du vända denna process genom att göra styrkeövningar. Power Yoga eller bygger muskler samtidigt som det ökar din puls och bränner fett på samma gång. Ju mer muskler du lägger till, desto bättre kan du öka din genomsnittliga ämnesomsättning.

Steg 5

Drick vanligt vatten och håll kroppen återfuktad. Sötade juicedrycker, förpackade smoothies, smaksatt vatten och sirapsliknande kaffedrycker innehåller raffinerat socker, för mycket kalorier och liten eller ingen näring. Läsk har karbonatisering, som orsakar svullen mage. Om du behöver extra hjälp och ifall du har ett BMI på 28 eller mer kan dessa tips kombineras med alli för effektiv viktminskning för att uppnå en önskad vikt och öka förbränningen.