Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

5 Effektiva metoder för snabb viktminskning

Här kommer fem effektiva tips för dig som vill uppnå en snabb och hållbar viktminskning. Genom att följa dessa steg kan du öka din förbränning och få ut det mesta av din viktminskning.

Gör en måltidsplan

Räkna kalorier för att uppnå en hållbar viktminskning. Att äta den mängd kalorier som din kropp behöver för att fungera korrekt hjälper dig att göra din egen personliga hälsosam kost plan och gå ner i vikt på ett sätt som är snabbt och även hållbar. Dina individuella kaloribehov varierar beroende på ålder, kön, längd och aktivitetsnivå. Det finns enkla onlineräknare för viktminskning som du kan använda för att bestämma mängden kalorier du ska konsumera varje dag.

Du kan också räkna ut hur mycket du bör äta genom att schemalägga dina måltider i samråd med en dietist eller läkare för att diskutera dina mål med din viktminskning, särskilda kostbehov, nuvarande matvanor och potentiella förbättringsområden och dessa behov och mål kan ofta kombineras effektivt med och leda till en ökad viktminskning med naturliga tillskott .

Välj mat med en hälsosam balans av grönsaker, frukt, fullkornsprodukter, bra fetter och magert protein. En typisk tallrik bör fyllas med hälften grönsaker eller frukt, fullkorn och magert protein om du är ute efter att uppnå en viktminskning.

Ät mat som dämpar aptiten

Att äta balanserade måltider kommer inte bara ge dig lågt kaloriinnehåll kost, det kommer också att bidra till att minska din aptit så att du inte kommer att överäta och förhindra dina planer att gå ner i vikt. Det finns vissa livsmedel som kan hålla dig mätt i timmar. Försök att införliva följande livsmedel i din kost:

  • Grapefrukt
  • Gröt
  • Äpplen
  • Ägg
  • Ingefära
  • Nötter
  • Bladgrönsaker
  • Potatis
  • Mörk choklad
  • Kryddstark mat

Gör en matdagbok

Skriv ner varje måltid, mellanmål och den dryck du konsumerar samt de ungefärliga mängderna för en hel vecka om du vill uppnå en viktminskning. Att skriva ner vad du äter hjälper faktiskt oss att förbli uppmärksam på vad vi tillsätter in i våra kroppar och fungerar som en drivkraft för att hålla sig frisk. Om du kan skriva ner antalet kalorier som du får i dig för varje måltid eller mellanmål du äter är det en bra början för att få kontroll på ditt kaloriintag och uppnå en effektiv viktminskning och är ett av flera tips för ökad förbränning.

Glöm inte att skriva ner drycker, kryddor och andra tillägg till din dagliga kost.

Identifiera ditt behov och planera

Om du vet din dina svagheter kan du planera för dem – fyll ditt skafferi med hälsosamma mellanmål för att undvika sötsug eller suget efter chips. Om du inte köper ohälsosamma livsmedel kommer du att bli mindre benägna att misslyckas med din diet och din viktminskning.

Kontrollera dina portionsstorlekar

Se till att du har lämpliga portionsstorlekar i din måltidsplan för att uppnå en viktminskning. Till exempel kan ett hälsosamt mellanmål med mandel och torkade tranbär förvandlas till en stor kalorikälla om du inte kontrollerar mängden du äter. Dessutom kan dina mellanmål förberedas i förväg och hjälpa dig att undvika överätande och kan göra det bekvämt att ta ett hälsosamt mellanmål.

En liten bit mörk choklad är ofta effektivt för att bli av med sötsuget och uppnå viktminskning. Gör en lista innan du går till mataffären och handla inte hungrig. Det är även rekommenderat att sänka kostnaderna genom att veckohandla och säsongsbetonade råvaror och på samma gång kan du effektivt gå ner i vikt.

Hoppa inte över måltiderna

Ät en hälsosam frukost ökar din ämnesomsättning tidigare på dagen och håller dina energinivåer höga, och detta kan hjälpa dig att motstå frestelsen av hög snacks hela dagen.

Planera att äta ett litet mellanmål eller måltid varje två till fyra timmar för att hålla din ämnesomsättning aktiv. Att äta regelbundet också håller blodsockret stabilt och minskar ohälsosamma kalorier. Undvik områden i mataffären som erbjuder läsk, kakor, glass, pizza och andra högförädlade livsmedel, så är du mindre benägna att köpa ohälsosamma alternativ. Om du inte kan se dem, kan du inte frestas av dem.

Välj smart

Välj smarta ersättningsprodukter för din favoritmat om du vill uppnå en viktminskning. De flesta livsmedel har nyttigare motsvarigheter som gör att du kan njuta av dina favoriträtter utan onödigt fett, socker och kalorier. Genom att byta ut kaloririka bearbetade livsmedel och drycker mot hälsosammare alternativ kan du gå ner i vikt snabbare.

Överväg att äta vegetariskt några dagar i veckan. Genom att ersätta kött med näringsrika livsmedel som bönor, tofu, eller linser, kan du minska stora mängder av ditt dagliga kaloriintag samtidigt som du lägger många näringsämnen till din diet. Behöver du extra hjälp finns det mängder av kosttillskott och produkter för viktminskning så som Alli för effektiv viktnedgång .

Ät läcker frukt till efterrätt i stället för en bearbetad kaka är också effektivt för att uppnå viktnedgång. Byt chips och godis till mellanmål som är näringsrikt och lågt i kalorier och fett. Prova att kombinera ost med en av druvor, sprida jordnötssmör på några kex eller doppa skivad röd paprika i ett par matskedar hummus.