Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Få större resultat av din träning med kosttillskott

Försöker du bygga muskler utan att se resultat? Läs vidare för våra bästa tips hur du kan öka din muskelmassa och uppnå en maximal muskelökning med kosttillskott för träning.

Det finns massvis av kosttillskott inriktade för att bygga muskler och återställa kroppen efter ansträngande träning. För det mesta kan tillskott göra en stor skillnad. På grund av den unika karaktären hos våra kroppar så reagerar alla människor olika när de tar ett tillskott. Trots dessa skillnader mellan individer så finns det några olika typer av tillskott som visat sig mest effektiva för dig som undrar hur du uppnår muskelökning efter träning som här kommer att diskuteras.

Kreatin

Kreatin är ett naturligt förekommande ämne i muskelcellerna i vår kropp. Kreatin finns främst runt skelettmuskelvävnad och där finns 95 procent av kroppens förråd av kreatin. Resterande 5 % finns i resten av kroppen.

Detta naturligt förekommande ämne används för att öka cellulär produktion och öka energinivåerna och är oftast mycket effektiv i kombination av träning.

Fördelar med ett rent och naturligt kreatintillskott:

  • Främjandet av muskelökning
  • Ökad muskelcellvolym
  • Snabbare återhämtning efter träningen
  • Ökad glykogenlagring
  • Öka högintensiva muskelprestanda

Idrottare föredrar att ta kreatin i kombination med styrketräning och bodybuilding på grund av den snabba takt som muskelmassa byggs.

Rekommenderad dosering per dag är 5-10 gram kreatin i kombination med träning. Ta hälften av ditt dagliga intag innan träning och måltid och den resterande intag av din dagliga dos kreatin efter träning för att verka återhämtande för kroppen.

Beta-alanin

Detta är en naturligt förekommande icke-essentiell aminosyra som vi får i oss i kroppen via livsmedel som är rika på protein såsom kyckling. Beta-alanin (BA) har en förmåga att bidra muskelökning.

Ytterligare fördelar med Beta-alanin innebär:

  • Förhöjda uthållighet
  • Förbättrad kraft
  • Fördröjd trötthet
  • Förbättrad prestationsförmåga

Rekommenderad dosering: 2-6 gram per dag vilka tas i mindre doser under dagen vilket kan leda till en effektiv ökning av muskelmassa.

Förbättrad återhämtning

När du är klar med ryy intensivt träningspass så behöver kroppen reparera sig själv. För att göra det behöver specifik näring. Protein är viktig byggsten för muskelökning och kan tas i olika former av kosttillskott. När ett kosttillskott för muskelökning så som KRE Alkalyn® Post-Workout Complex tillskott tas omedelbart efter ett träningspass proteinet utlöser snabb muskelåterhämtning.

Naturligt aptitnedsättande protein

Att äta en proteinrik kost kan avvärja och dämpa hungern. Detta gör det lättare att äta en kalorifattig diet utan att lida av svår hunger. Vassleprotein och shakes kan tas som en måltidsersättning eller konsumeras som ett mellanmål mellan måltiderna. Se bara till att leta efter ett tillskott som inte är fullt av kolhydrater och fetter.

Konsumerar du en stor mängd protein kan du få ut det mesta av din styrketräning och uppnå en effektiv styrkeökning. När protein konsumeras under dagen så fungerar det som en källa till energi som ökar ämnesomsättningen. Med förbättrad ämnesomsättning får du en högre kaloriförbränning under hela dagen.

Aminosyra

Ett annat vanligt tillägg som idrottare och kroppsbyggare använder sig av är grenade aminosyror (BCAA) för att förbättra träningsresultat och uppnå en effektiv muskelökning. Aminosyrorna i våran kropp ökar och stimulerar proteinsyntesen och hjälper till att reglera och få igång fettförbränningen.

Slutsats

Naturligtvis kan muskelökning och ökad styrka uppnås utan tillskott men processen kommer alltid att vara långsammare. Det är viktigt att ha en balanserad kost och genomföra regelbunden träning för att få ut det mesta av din träning. Du kommer bli mycket förvånad över hur mycket bättre din kropp kommer att reagera på styrketräning när din kost är korrekt. Om du sedan väljer att ta ett tillskott kan du ytterligare förbättra och maximera din muskelökning.

De resultat du får från ett naturligt tillskott för muskelökning kommer att variera då varje individ har olika kroppsbyggnad, träningsrutiner och förutsättningar. Om din kost är korrekt kan dessa tillskott hjälpa dig att komma till nästa nivå för att bygga din muskelstyrka.