Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

7 Enkla tips för ökad förbränning

När du förstår hur din diet och motionsvanor påverkar kroppens fettförbränningkan du dessa sju dagliga tips hjälpa dig att att påverka graden av din ämnesomsättning för ännu bättre viktminskning.

1. Drick kallt vatten

Genom att dricka ett iskallt glas vatten kan du öka din fettförbränning. Genom att dricka åtta glas vatten om dagen kan detta vara effektiva för att främja en snabb ämnesomsättning. Fyra eller åtta glas vatten om dagen visar sig vara optimalt. Testpersoner var anslutna till en maskin som skulle avgöra hur många kalorier de brände per minut medan de vilade, tillsammans med övervakning för att definera deras vätskebalans. Resultaten av detta visade att de som konsumerade fyra glas vatten om dagen i stället för åtta var betydligt mer uttorkad och redovisade lägre, eller långsammare förbränningshastigheter. Man föreslår att åtta till tolv glas vatten om dagen kommer att uppmana högre fettförbränning och ökad viktnedgång.

2. Drick en kopp te

Te, som ofta används i många dieter och rekommendationer för en hälsosam livsstil är vetenskapligt bevisat kunna öka din fettförbränning medan ditt midjemått minskas. Man har testat effektierna av oolong te på energimetabolism hos 11 friska japanska kvinnor som antingen konsumeras vatten, oolong te, eller grönt te. I jämförelse med vatten och grönt te, ökad oolongte energimetabolism med 10 procent vilket ökar din totala fettförbränning. Polyfenoler som finns i te - sägs vara ansvarig för att höja ämnesomsättningen.

3. Ät var tredje timme

Ju oftare du äter, desto snabbare ökas din fettförbränning. Genom att äta oftare ökar du din viktnedgång och därför är det viktigt att ha ditt kaloriintag indelad i tre måltider om dagen med två nyttiga snacks i mellan dina måltider. Det är rekommenderat att äta inom en timme efter att du vaknat upp för att förhindra kroppen från att gå in i svält-läge. Det är även rekommenderat att äta livsmedel som kan bränna fett . För att kontrollera igång din fettförbränningrekommenderar vi följande utspridning av måltiderna:

6:00-8:00: Frukost

10:00: Mellanmål

12:00-14:00: Lunch

15:00-17:00: Mellanmål

17:00-20:00: Middag

Ät inte efter klockan 20:00

4. Öka ditt intag av Omega-3

Omega-3 fettsyror som finns i fiskolja har visat sig kunna öka hastigheten på din fettförbränning exponentiellt. Man har funnit att konsumtion av fet fisk med omega-3 kan öka din fettförbränning. Tillägget kan hjälpa dig att bränna extra 400 kalorier per dag, eller 25 procent av ditt dagliga kaloriintag.

5. Ät Ekologiskt

Att äta organiska kan vara dyrt men det kan effektivt snabba upp din ämnesomsättning. Antibiotika och tillväxthormoner som finns i konventionellt odlade livsmedel kan hämma immunsystemet och bromsa ämnesomsättningen. Mängden bekämpningsmedel i icke-ekologiska livsmedel kan orsaka en minskad nivå av din fettförbränning. För att minska sötsug och hungerkänslan finns det flera naturliga kosttillskott att välja bland och för detta rekommenderar vi Raspberry ketone pure som minskat sötsug i kombination med en ekologisk och hälsosam diet för att nå maximala resultat.

6. Motionera

Muskler är typiskt tätare än fett och förbrukar mer energi som följd. National Health Service (NHS) i Storbritannien uppger att de som har en mer muskler än fett tenderar att ha en högre fettförbränning. För varje kilo av muskler, bränner kroppen 50 kalorier. Genom att träna för att bygga muskler kommer att bidra till att öka din ämnesomsättning som du får din kropp i form.

7. Få mer sömn

Att äta sena mellanmål rekommenderas inte, men sena kvällar i sig påverkar även hastigheten på din fettförbränning. Man har sett effekterna av kronisk sömnskuld på metabola och endokrina funktioner på 11 unga män som var begränsade till fyra timmars sömn per natt under sex nätter. Resultat har visat att sju till åtta timmars sömn per natt för vuxna hjälper till att hålla din ämnesomsättning i god, stadig takt.