Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Använda Spirulina för viktminskning?

Kosttillägget är en rik källa till flera näringsämnen såsom vitamin A, C, D och E, zink och järn med flera. Dessa ämnen spelar en roll i att upprätthålla en god fysisk funktion och utföra metaboliska processer, så de är avgörande för att utföra motion och bränna en maximal mängd kalorier.

De som vill använda spirulina för viktminskning konsumerar ungefär cirka 500 milligram per dag, i allmänhet före måltid. Alla har olika val mellan olika former av intagandet av Spirulina, antingen tar dem det enskilt eller blandas ihop med livsmedel, men alla former är fortfarande rik på näringsämnen, speciellt protein, som enligt uppgifter stävjar aptiten och ökar ämnesomsättningen. Man har ännu inte bevisat att det är ett effektivt sätt som viktminsknings verktyg eller att standardisera en dosering och det kan interagera med vissa sjukdomstillstånd och recept, så alla som vill ta det borde få råd från en läkare först.

Om supplementet

Spirulina är en typ av förbrukningsmikroalger eller cyanobakterier. Blågrön färg, vanligtvis växer där det är varmt, men människor odlar den framgångsrikt i laboratorier runt om i världen, vilket gör den tillgänglig i en mängd olika klimat. Det mesta av vad människor äter är av Arthrospira platensis och Arthrospira maxima familjer. Även om det inte kommit ut på marknaden som ett kosttillskott förrens 1970-talet, har människor konsumerat det i hundratals år, vanligtvis skördat den och torkat den till kakor. Aztekerna, ett stort imperium Mesoamerikanska människor som levde runt vad som nu är Mexico City, enligt uppgift skördade det som en näringskälla så tidigt som den 15: e århundradet. Spirulina ger dig näring till både din kropp och ditt sinne.

Tillgängliga former

För att få spirulina lättare att konsumera, tillverkas det i flera former, bland annat tablettform som är gemensamt med många andra vitaminer och kosttillskott. Fling versionen är bra att strö på livsmedel, såsom sallader, och vissa individer föredrar typen pulver eftersom det är lätt att blanda i juice och andra drycker som smoothies. Dessa sistnämnda slag är också bra alternativ för människor som har problem med att svälja tabletter. En person kan välja vilket som fungerar bäst med tanke på hans matvanor.

Dosering av Spirulina

Dosen flesta företag främjar för en vuxen är 500 milligram per dag, som fungerar till cirka fyra till sex tabletter, men vissa källor stöter upp dosen till så mycket som åtta piller. Mängden att ta in är inte standardiserad, dock pågår fortfarande om dess fördelar och nackdelar algerna har. I vissa regioner, så anses dess status som ett komplement vilket innebär att stora livsmedels tillsynsmyndigheter inte övervakar eller kontrollerar den, såsom är fallet i den amerikanska myndigheten Food and Drug Administration (FDA). De flesta läkare rekommenderar att få samråd först innan den läggs till på kosten för personer under 18 år.

När Spirulina ska tas?

Den perfekta tiden att ta Super Organic Spirulina för viktminskning är i allmänhet före en måltid, men de flesta rekommendationer sägs det 15 minuter till en timme innan du äter. Tanken är att konsumera intaget under denna period så kommer det att dämpa aptiten, vilket gör det lite fysiskt lättare att hålla portioner under kontroll. Många människor tar det under en måltid och väljer att lägga det till sina huvudrätter och i drycker. I vissa fall, till exempel om en person hellre försöker få ett näringsämne uppsving snarare än att begränsa hur mycket denne äter, är det oftast bättre att ta algerna efter man har ätit. Vissa personer har rapporterat några illamående om de försöker att använda det före man ätit.

Varför det kan fungera

Detta tillägg är en rik källa till flera näringsämnen, inklusive riboflavin, tiamin folsyra, vitamin A, C, D och E, zink, järn, kalcium, kalium och aminosyror såsom gama linolensyra. Alla dessa ämnen spelar en roll i att upprätthålla en god fysisk funktion och utföra metaboliska processer, så de är avgörande för att kunna utföra motion och bränna en maximal mängd kalorier. Den verkliga claim to fame för spirulina för viktminskning dock, är att det är cirka 60% protein, vilket kan göra numret på skalan att går ner av flera skäl.

Protein saktar ner hur snabbmat går igenom matsmältningssystemet och stabiliserar blodsockernivåer, som för de flesta människor, betyder mättnadskänsla längre, liksom inte tar ytterligare snacks eller äter stora mängder vid efterföljande måltider. Den kräver också mer energi för att bryta ner och att använda jämfört med fetter och kolhydrater. Dessutom använder kroppen protein för att bygga muskler, som slutar upp med mer kalorier för att upprätthålla över tiden och varvar upp ämnesomsättningen - med andra ord, ju smalare någon är, desto mer energi förbrukas. Spirulina är ett alternativ då människor måste få del av kostens protein som är nödvändigt för att få dessa förmåner. Spirulina har fantastiska hälsofördelar.

Effektivitet av Spirulina

Det är oklart om det är alger eller andra livsstilsval som ofta åtföljer kompletterar användning, såsom att äta lågt kaloriinnehåll och att träna, som resulterar i att banta ner. En person skulle behöva konsumera en hel del alger för att göra mycket nytta, och att någon kan få liknande mängder protein i mindre portioner av andra livsmedel, såsom kött eller nötter. Den allmänna uppfattningen från läkarkåren är att även lägga till den i en diet sannolikt inte kommer att skada, det är en dyr väg att gå, eftersom det är ungefär 30 gånger dyrare per gram än de flesta andra protein alternativ som finns.

Varningar

Detta ämne har potential att stimulera immunförsvaret. För många människor är detta en utmärkt fördel, men individer som har särskilda autoimmuna tillstånd, såsom artrit och multipel skleros, i allmänhet bör inte ta spirulina för viktminskning, eftersom det kan förvärra dessa sjukdomar. Det kan också interagera med ett antal läkemedel som förskrivs för att dämpa immunförsvaret, såsom mykofenolat, mexotrexate och cyklosporin. Personer med fenylketonuri, ett tillstånd som gör det svårt för någon att hantera fenylalanin, en aminosyra i alger och andra livsmedel innehåller, bör också undvika denna produkt. Tillägget innehåller höga halter av vitamin K, så det är inte bra för människor som är på antikoagulantia.

Ibland innehåller spirulina föroreningar som kallas microcystiner, som innbär att om de konsumeras, kan orsaka mag-problem och eventuellt cancer. Ett annat orosmoment är att metaller ibland finner sin väg in i alger kulturer, kvicksilver är särskilt av farliga egenskaper. Att välja en ansedd tillverkare eller leverantör kan förbättra kvaliteten på tillägget och minska risken för dessa frågor.