Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

5 Tips när du köper en waist trainer

Men innan du provar så kommer här är några saker du behöver veta för att se till att du är så förberedd som möjligt innan du påbörjar din waist training.

Du har kanske hört talas om vad en waisttrainer är? Nu för tiden är det svårt att inte ha hört om dessa med all uppmärksamhet det fått på sistone. Det finns många fördelar med waist trainer och det finns inget att förlora (förutom centimetrar från midjan).

Här är 5 tips som hjälper dig få ut det mesta av din waist trainer.

1. Stärk din kropp

När du använder din waist trainer är det viktigt att du ser till att du tränar regelbundet om du vill uppnå extra bra resultat. Om du inte tränar regelbundet kan din kropp börja förlita sig på midjetränare för att upprätthålla din hållning. Det är därför viktigt att du tränar för att stärka kroppen och behålla resultaten av din waist training så effektivt som möjligt.

2. Välj rätt passform

När du väljer din waist trainer så är det viktigt att du väljer en som passar ordentligt. Om du inte gör det riskerar du antingen att den sitter för löst och därför är ineffektiv. Sitter den för hårt så kan den riskera att orsaka dig kroppsskada om den sitter för hårt runt magen. För att säkerställa att du får rätt storlek så rekommenderar vi att du tar mått du behöver ( ditt midjemått) direkt på morgonen så att dina mått är korrekta och påverkas inte av att magen sväller efter måltid.

3. Hur och när ska du ha din waist trainer?

Du bör bära din waist trainer regelbundet för att se de permanenta resultat du önskar men du kan däremot se tillfälliga resultat redan från första användning. För att få dig i en bra rutin och att hindra dig från att glömma att bära din waist trainer midjekorsett kan du lägga den tillsammans med kläderna du planerar att ha på dig redan kvällen innan.

Du behöver inte börja bära din waist trainer under åtta hela timmar direkt. Börja med små gradvisa steg som du därefter ökar eftersom. Vi rekommenderar att du till en början har på dig den en kortare tid så som en timme, och arbetar dig upp till längre perioder. Det är också rekommenderat att bära den när du utför andra aktiviteter till exempel hushållsarbete eller när du är och handlar. Genom att hålla dig sysselsatt kan detta fantastiska plagg hjälpa kroppen att vänja sig vid känslan och samtidigt reducera midjan gradvis. Du kan också prova och bära midjan tränare till gymmet för att öka termogena aktiviteterna och därmed effekten av din waist training.

4. Hur länge ska du bära den?

Enligt forskning bör du bara använda din midjetränare under sex veckor i taget för att få en säker och hälsosam effekt. Men alla är olika. Efter graviditeten sa Jessica Alba att hon bar sin midja tränare för 3 månader. Du kan även kombinera denna produkt med ett naturligt tillskott och få ut en större effekt. Läs mer här om waist trainer kombipack.

5. Vad bör du undvika?

Undvik att köpa en waist trainer som är för stor eller för liten. Om du köper en waist trainer som är för stor för dig så kommer du inte uppnå de resultat du önskar. Som tur är finns våra waist trainers i flera olika storlekar beroende på vad som passar just dig! Om du köper en midja tränare som är för liten så kan du få resultat men riskerar allt från obehag till ansträngd andning. Det är därför viktigt att aldrig spänna din waisttrainer för hårt!

Undvik också mycket stora måltider. De flesta dietister säger att det är bättre att äta flera små måltider per dag än tre stora per dag och detta stämmer även när du använder din midjetränare. Att äta mycket stora måltider kommer bara leda till att du obehag som din mage kan expandera och trycka hårt mot din waist trainer.