Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

Våra 5 bästa tips för att få en platt mage

Vad hjälper dig att hålla dig på rätt spår och få en platt mage? Här kommer 5 effektiva tips för hur du kan uppnå dina mål effektivt.

Alla har fett på magen även människor som har platt mage och magmuskler. Detta är helt normalt men alltför mycket magfett kan påverka din hälsa på ett sätt som annat fett inte gör och det är därför även bra för din hälsa att ha en platt mage. Här kommer tips på vad du kan göra för att få en platt mage snabbt och enkelt .

Ditt fett ligger precis under huden och annat fett finns djupare inuti, runt ditt hjärta, lungor, lever och andra organ. Det är det djupare fett4t - kallad "visceralt" fett - kan vara ett problem även för smala människor.

1. Förbränning och viktminskning

Fettförbränningen är vetenskapligt känd som alla de kemiska reaktioner som sker i kroppen men termen används ibland för att hänvisa till den viktiga processen att omvandla mat som intas till energi. Kroppens förmåga att förbränna fett är processen bakom alla dina rörelser, din tankeprocess och hur du växer. Ämnesomsättningen påverkas av hur du äter. Anabolism, en del av metabolismen är den process där energi skapas och lagras; mindre molekyler sammanfogas för att skapa större molekyler och så småningom bygga upp till organ och vävnader. Katabolism, den andra processen av metabolism ger den energi som krävs för celluläraktivitet genom att bryta ner kolhydrater och fett för att frigöra energi.

2. Mät din midja

Även smala människor kan ha för mycket magfett och behöva hjälp med att uppnå en platt mage. Det handlar mer om hur aktiv du är än din storlek. Du behöver faktiskt fett på kroppen då det skyddare runt dina organ. Men om du har för mycket av det så kan du vara mer benägna att få högt blodtryck, typ 2-diabetes, hjärtsjukdomar, demens, och vissa cancerformer, inklusive bröstcancer och tjocktarmscancer. För att undvika detta kan det hjälpa att mäta midjan och vara medveten om ditt midjemått så att det inte ökar omedvetet.

3. Dela med dig av dina upplevelser

Du kan även dela med dig av din träning med vänner och dina mål för att få en platt mage online i olika forum och sociala medier till människor med samma mål för att motivera varandra och öka dina egna resultat och få en platt mage. Fettet kommer inte bara sitta där. ”Fettet på din kropp är en aktiv del av din kropp vilket påverkar hela ditt liv” säger Kristen Hair, MD, biträdande professor i endokrinologi och förbränning vid Wake Forest School of Medicine.

4. Skriv matdagbok

En sak som kan hjälpa för att uppnå en platt mage är att skriva en matdagbok. Skriv ned vad du äter så hjälper det dig omedvetet att äta nyttigare och mindre sötsaker för att leva en livsstil med mer fitness och träning . Om du går upp för mycket i vikt börjar kroppen att lagra ditt fett på ovanliga ställen.

Med ökande fetma kan fettet påverka sina organ och sätta sig runt hjärtat och därför är det mer hälsosamt att ha en platt mage, säger Carol Shively, PhD, professor i patologi medicin vid Wake Forest School of Medicine.

5. Kontrollera din fettmängd

Det mest exakta sättet att avgöra hur mycket fett du har är att göra en datortomografi eller magnetkamera. Men det finns ett mycket enklare, billigt sätt att kontrollera din fettmängd.

Ta ett måttband, linda det runt midjan vid naveln och kontrollera din omkrets. Gör det när du står upp och se till att måttbandet är stäckt och använd det som en startpunkt när du vill uppnå en platt mage.

För din hälsa skull, vill du att ditt midjemått är mindre än 88 cm om du är en kvinna och mindre än 101 cm om du är en man.

Att ha en "päronform" på sin kropp innebär större höfter och lår - anses säkrare än en "äppelform", som beskriver en bredare midja. Om du har mer bukfett är det förmodligen ett tecken på att du har mer fett. Även om du är smal kan du fortfarande ha för mycket fett.

Hur mycket fett och hur du gör för att få en platt mage kan det dels bero på dina gener, och dels på din livsstil särskilt hur aktiv du är. Har du svårt att kontrollera ditt småätande och vill minska ditt sötsug kan du kombinera dessa tips med ett naturligt tillskott så som garcinia cambogia för minskat sötsug .

Fett bildas vid inaktivitet och det viktiga är att vara aktiv oavsett vilken storlek du är.