Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

De 5 mest effektiva sätten att gå ner i vikt

Alla känner dig ibland helt slut och orkeslösa och då kan det vara bra med några effektiva tips med rätt näringsintag, vila, motion och bantningspiller som kan öka energinivåerna på det mest effektiva sättet.

Några klassiska tecken på utmattning är ömmande muskler eller en övergripande trötthetskänsla. Detta kan också leda till en bristande lust att utföra många av de aktiviteter som du brukade älska.

För att reda ut de mest effektiva sätten att öka din energi frågade vi hälsoexperter som tillsammans har sammanställt denna lista över de mest energigivande sätten att komma in form med bantningspiller. Prova en, två, eller alla tips kombinerat med ett bantningspiller för viktnedgång så bör du märka att dina energinivåer och din viktminskning ökar lavinartat!

1. Öka ditt Magnesiumintag

Att äta en balanserad kost i kombination med bantningspiller kan bidra till dina vitaminer och mineraler behov tillgodoses och att din förbränning ökar. Men om du fortfarande känner dig orkeslös så kan du ha en magnesiumbrist.

Detta mineral behövs för mer än 300 biokemiska reaktioner i kroppen och kan bland annat bryta ner glukos till energi. Så när magnesiumnivåerna är lite låg kan energin minska.

Flera studier har visat att personer med magnesiumbrist har högre hjärtfrekvens och kräver mer syre för fysiska aktiviteter än de med normala magnesiumnivåer. I huvudsak fick personernas kroppar med brist arbeta hårdare med tiden vilket ledde till en känsla av orkeslöshet.

Det rekommenderade dagliga intaget av magnesium är cirka 300 milligram för kvinnor och 350 milligram för män. För att se till att du får tillräckligt, kan du prova dessa tips förutom att äta ett naturligt bantningspiller:

  • Tillsätt en handfull mandlar, hasselnötter eller cashewnötter till din kost.

  • Öka ditt intag av fullkorn, särskilt kli och spannmål.

  • Ät mer fisk, särskilt lax, tonfisk och hälleflundra.

2. Promenera

Även om det kan verka som om att röra sig när du känner dig utmattad är den snabbaste vägen till känna sig mer utmattad, är det tvärtom. Experter säger att ökad fysisk aktivitet - särskilt promenader - ökar energin och det är viktigt att kombinera aktivitet med i samband med att du tar ett naturligt kosttillskott eller bantningspiller!

"Jag gillar att gå eftersom det alltid är tillgängligt, lätt att göra, du behöver ingen utbildning eller utrustning och du kan göra det var och när som helst", säger Rita Redberg, MD, rådgivare till American Heart Association.

I experiment utförda av California State University, visade det sig att en energisk 10 minuters promenad ökade inte bara ökade energin utan att effekterna varade upp till två timmar. Och när de dagliga 10-minuters promenader fortsatte i tre veckor ökade även de totala energinivåer och humör nivåerna och detta är ofta mycket effektivt i kombination med intag av ett bantningspiller.

3. Tag en tupplur

Forskning har visat att informationsöverflöd och när vi driver våra hjärnor för hårt kan minska din energi. Studier av National Institutes of Mental Health fann att en 60-minuters tupplur inte kan minska effekterna av informationsöverflöd, utan det kan det också hjälpa oss att bättre behålla vad vi har lärt oss! Du kan även använda dig av bantningsplåster som ökar ämnesomsättningen om du vill gå ner i vikt effektivt utan bantningspiller i kapselform.

4. Hoppa inte över frukost - eller något annat mål

Studier visar att folk som äter frukost rapport är på bättre humör, och har mer energi under dagen och detta är en annan viktig del att inte glömma i samband med att du tar ett bantningspiller eller andra typer av naturliga kosttillskott.

Det är viktigt att bryta fastan snart efter att ha vaknat för att tillföra kroppen med bränsle vilket anger tonen för hela dagen. Det har även visat sig att de som missar någon måltid under dagen hade en större känsla av trötthet vid dagens slut oavsett om de tar ett bantningspiller eller inte.

5. Minska stress och hantera ilska

En av de största energibovarna är stress. Stress är ett resultat av ångest och ångest förbrukar en hel del av vår energi.

Liksom oro eller rädsla så kan stressen lämna dig mentalt och fysiskt utmattad - även om du har tillbringat dagen i sängen vilket minskar effekten av ditt bantningspiller. Oftare kan låg men kronisk stress urholka energinivåer så att du känner dig mer och mer stressad.

Den goda nyheten är att vi kan motverka stress genom att införa avkopplingsaktiviteter i under dagen. Du kan även minska stress med ett naturligt bantningspiller så som Garcinia Cambogia som är stressminskande. Till exempel så har ökad motion visat sig kunna minska effekterna av stress och ilska, samt att utföra lugnande sysselsättningar: lyssna på musik, läsa en bok, eller bara prata i telefon.

Vad som avkopplande för dig kommer att minska spänningar och som kommer att bidra till att öka energi.