Linjerna är öppna måndag - fredag 10.00 - 18.00

08 44 68 24 03 Chatta med oss
* Resultaten från våra produkter kan variera från person till person. Läs mer.
  • Handla tryggt

    Köp nu – betala när du fått din order

  • Pengarna-tillbaka-garanti

    Nöjdhet garanteras eller pengarna tillbaka

  • Fri frakt

    På ordrar över 499kr

  • Nöjda kunder

    Utmärkta kundomdömen

De 10 bästa livsmedlen för platt mage

Ät rätt och få en platt mage - dessa midjeminskande livsmedel ger dig en dos av fantastiska näringsämnen i varje tugga!

Den sorgliga sanningen är att om du verkligen vill ha en snygg, sexig och tonad mage så är det nödvändigt att du anpassar din kost. Alla de bästa midjeminskande livsmedela innehåller fiber som ökar mättnadskänslan, antioxidanter för att öka magens funktion effektivitet och protein för att upprätthålla en hälsosam ämnesomsättningen. Här är de 10 mest populära livsmedlena för en platt mage och snabb viktminskning.

1. Mandel

Dessa läckra och mångsidiga nötter innehåller massvis av protein och fiber, för att inte tala vitamin E vilket är en mycket kraftfull antioxidant. Mandlar är också en bra källa av magnesium, en mineral din kropp måste ha för att producera energi, bygga och underhålla muskelvävnad och reglera blodsockret. "En stabil blodsockernivån hjälper till att förhindra sug som kan leda till överätande och viktökning", säger David Katz, MD, professor vid Yale University School of Medicine. Men det som gör mandel mest intressanta är dess förmåga att blockera kalorier. Det har visat sig att sammansättningen av deras cellväggar kan bidra till att minska upptaget av alla deras fett.

Testa: Ett en näve mandlar per dag (cirka 160 kalorier) räcker för att du ska få i dig massor av näring och mineraler.

2. Ägg

Du kommer inte hitta en mer perfekt proteinkälla. Ägg är högt respekterad av dietister på grund av deras balans av essentiella aminosyror (proteinbyggstenar som används av kroppen för att tillverka allt från muskelfibrer till hjärnan kemikalier). Vi älskar ägg eftersom alla mineraler och vitaminer håller våra händer ur kakburken. När människor äter ägg på morgonen, känner de sig mindre hungrig under dagen än när frukosten bestod av komplexa kolhydrater som bröd. Protein och fett i ägget kan bidra till ökad och förlängd känsla av mättnad.

Testa: Ät ett ägg per dag, men om du inte har högt blodkolesterolvärde så bör du kontrollera detta med din läkare först.

3. Soja

Sojabönor är en stor källa till antioxidanter, fibrer och protein. Plus att de är otroligt mångsidig. Äta rostad sojabönor i din sallad, blanda skalade sojabönor i soppor och blanda i en sked i din morgon smoothie. Flytande soja är dessutom en god måltidsersättning: Överviktiga försökspersoner som drack en sojamjölk baserad måltidsersättning förlorat mer i vikt än de som konsumerade en traditionell mjölkbaserad dryck.

Testa: Tjugofem gram helhet sojaprotein dagligen.

4. Äpplen

Överviktiga kvinnor som konsumerade tre äpplen eller päron per dag under tre månader förlorar mer vikt än sina motsvarigheter som åt en vanlig hälsosam kost enligt dietister.

Ett stort äpple innehåller fem gram fiber men det är också nästan 85 procent vatten, som hjälper dig att känna dig mätt längre.. Kom ihåg att inte överdriva konsumtionen av vatten då vätska kan öka uppsväldheten och göra det svårt att uppnå en platt mage. Har du detta problem så kan Retenix vätskedrivande tabletter hjälpa. Äpplen innehåller också quercetin, en förening som visas för att bekämpa vissa cancerformer, minska kolesterolskador och främja friska lungor.

Testa: 1-2 äpplen per dag.

5. Bär

De flesta bär är laddade med fibrer, varje människas bästa vän. Ju mer fibrer du äter - desto färre kalorier absorberar från du alla andra saker du stoppar i munnen. Det beror på fiber fångar matrester och transporterar dem ur ditt system innan de är helt smälta. Bär (och andra frukter) är också hög i antioxidanter, som inte bara hjälper till att skydda dig från kroniska sjukdomar utan de kan också hjälpa dig att få ännu bättre resultat från din träning. Antioxidanter bidrar till att förbättra blodflödet, vilket kan hjälpa musklerna mer effektivt.

Testa: Minst en halv kopp dagligen. Begränsa dig inte till de vanliga liksom hallon, blåbär och jordgubbar. Om du kan hitta dem så kan du prova lägga till boysenbär, krusbär och svarta vinbär för att uppnå en platt mage.

6. Spenat

Dess höga innehålla massor av karotenoider och lågt innehåll av kalorier hjälper kombinerat till med att minska ditt midjemått och uppnå en platt mage. En kopp spenat innehåller endast ca 40 kalorier, medan en kopp broccoli har 55 kalorier och uppfyller 20 procent av din dag behov av fiber. De flesta gröna bladgrönsaker är också en bra källa till kalcium, en viktig ingrediens för muskelsammandragning. Med andra ord, de hjälper dig med mer energi till din träning.

Testa: Tre portioner dagligen. Ha en påse med babyspenat i kylskåpet och blanda en handfull i soppor, sallader, pastarätter, wok och smörgåsar. När du blir less på spenat, kan du enkelt ersätta det med en massa ruccola, broccoli eller grönkål.

7. Yoghurt

Människor som får i sig kalcium från yoghurt snarare än från andra källor har visat sig kunna förlora mer vikt runt deras midja och ha en mer platt mage än andra. De probiotiska bakterierna i de flesta yoghurtar hjälper till att hålla matsmältningssystemet friskt, vilket leder till en lägre frekvens av gas, uppblåsthe, och förstoppning som kan hjälpa din mage och få en platt mage.

Testa: 1 till 3 koppar yoghurt per dag med låg fetthalt eller fettfri yoghurt. Välj osötad yoghurt som innehåller levande aktiva bakterier. Blanda med en handfull färsk hackad frukt för smak och extra fiber.

8. Vegetarisk soppa

Personer som åt buljong-baserad soppor (eller baserade på grädde med låg fetthalt) 2 gånger om dagen var mer framgångsrika i att förlora vikt än de som åt samma mängd kalorier i annan kost. Soppaätare bibehållse också i genomsnitt en total viktförlust av 16 kilon efter ett år.

Dessutom är detta ett enkelt sätt att få i dig grönsaker.

Testa: Minst 1 kopp grönsakssoppa med låg kaloriinnehåll och låg salthalt varje dag för att uppnå en plattare mage.

9. Lax

Fisk och skaldjur, särskilt fet fisk som lax, tonfisk och makrill är en utmärkt källa till Omega-3 fettsyror. Dessa friska fetter kan bidra till att främja fettförbränningen genom att göra din ämnesomsättning mer effektivt.

Överviktiga personer som åt fisk dagligen förbättrat sin insulinnivåer. Översatt betyder det att fisk kan hjälpa långsam matsmältning och förhindra sötsug. Fisk och skaldjur är en utmärkt källa för protein och är en av hemligheterna om du vill uppnå en plattare mage på 1 veca.

Testa: 2 -4 portioner fisk per vecka. Vild lax, innehåller mer omega-3-fettsyror än odlad. Om fisk och skaldjur inte är din sak kan du få din omega-3 från linfrö eller valnötter.

10. Quinoa

Har aldrig hört talas om Quinoa. Detta uttalas KEENO-wah och det innehåller hela 5 gram fibrer och 11 gram protein per halv kopp. Koka det som du skulle göra med något annat spannmål (även om vissa märken kräver sköljning). Quinoa har en nötaktig smak och krispig segare konsistens är som en korsning mellan hel-vete couscous och kortfibrig brunt ris vilket ytterligare stödjer en plattare mage.

Testa: Minst en halv kopp per dag.